کد خبر : 2248
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دی 1394 - 10:12

خسارت میلیاردی به کشاورزی / مدیر جهاد کشاورزی: عملکرد صندوق بیمه ضعیف است

دهقان نیوز / متأسفانه صندوق بیمه بسیار ضعیف عمل کرده که در زمینه پرداخت خسارت‌های هشت‌ماهه کشاورزان ریالی پرداخت نشده است.

دهقان نیوز / متأسفانه صندوق بیمه بسیار ضعیف عمل کرده که در زمینه پرداخت خسارت‌های هشت‌ماهه کشاورزان ریالی پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه متأسفانه صندوق بیمه بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: برآورد اولیه از خسارت‌ کشاورزی در شهرستان ۱۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش دهقان نیوز از همدان، مسعود اکبری اظهار کرد: در حال حاضر میزان بارش‌ها در تویسرکان حدود ۲۷۰ میلی‌متر گزارش شده است که تاکنون مقام نخست را در استان از لحاظ بیشترین بارندگی‌ها به خود اختصاص داده‌ است.

وی به نوع کشت زمین‌های زراعی در شهرستان اشاره کرد و افزود: در تویسرکان دو نوع کشت پاییزه و بهاره وجود دارد که در کشت پاییزه محصولاتی همچون گندم، جو و کلزا در این فصل کاشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان ادامه داد: امسال ۳۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و جو پاییزه رفته است و حدود ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی در فصل بهار زیر کشت محصولاتی چون چغندر قند و ذرت قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات مانند یونجه زیر کشت چندساله و دائمی در شهرستان هستند، تصریح کرد: ۴۰ تا ۴۵ هزار هکتار از اراضی تویسرکان زیر کشت محصولات زراعی، باغی و دائمی است.

اکبری در خصوص سطح زیر کشت اراضی آبیاری تحت فشار در شهرستان خاطرنشان کرد: در مجموع ۷ هزار هکتار از اراضی تویسرکان زیر پوشش آبیاری تحت فشار است.

وی ادامه داد: ۵ هزار هکتار از باغات توسط جهاد کشاورزی شهرستان و ۲ هزار هکتار نیز به صورت شخصی، به آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در خصوص توسعه کشت زعفران در شهرستان گفت: امسال خوشبختانه بیش از ۵ هکتار از اراضی تویسرکان زیر کشت زعفران رفته که امیدواریم کشت این محصول سال آینده به هشت هکتار توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: زعفران یکی از کشت‌های کم آب‌بر است و درآمدزایی خوبی دارد که می‌تواند به کشاورزی استان کمک بسزایی کند.

اکبری در خصوص بیمه کشاورزان اظهار کرد: متأسفانه صندوق بیمه بسیار ضعیف عمل کرده که در زمینه پرداخت خسارت‌های هشت‌ماهه کشاورزان ریالی پرداخت نشده است.

وی برآوردهای اولیه از بروز خسارت در بخش کشاورزی شهرستان را ۱۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان خسارت ۱۰ درصد بیمه داشته‌اند که این میزان خسارت به علت کمبود منابع و اعتبارات شرکت بیمه تاکنون وصول نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.