کد خبر : 30557
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 13:40

خرید تضمینی گندم کلید خورد

امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی ۱۳ هزارریال و گندم دروم با قیمت ۱۳ هزارو ۳۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 علی قنبری افزود: گندم تولیدی منطقه حسین آباد قلعه گنج در استان کرمان و منطقه سرباز در استان سیستان و بلوچستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی ۱۳ هزارریال و گندم دروم با قیمت ۱۳ هزارو ۳۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی یاداورشد: سال گذشته با خرید تضمینی ۵/۱۱ میلیون تن گندم، خودکفایی در تامین این محصول و امکان صادرات آن برای کشور رقم خورد.
به گفته وی، با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش بینی می شود امسال حدود ۱۱ میلیون تن گندم خریداری شود وخود کفایی و صادرات گندم تدوام داشته باشد.
به گزارش ایرنا، پارسال با تولید ۱۴ میلیون تن گندم بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد ریال از سوی دولت خریداری و بهای آن به طور کامل به حساب گندمکاران واریز شد.
طبق مصویه دولت هر کیلوگرم گندم معمولی با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم با نرخ ۱۳ هزار و ۶۸ ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری شد.
سال ۹۴ نیز نزدیک به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که از این میزان هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با نرخ ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال خریداری شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.