کد خبر : 15807
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 23:51

خرید تضمینی گندم از مرز ۸٫۲ میلیون تن گذشت

خرید تضمینی گندم از مرز ۸٫۲ میلیون تن گذشت. بیشترین حجم خرید تضمینی گندم مربوط به استان های خوستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۲۶۶ هزارتن و فارس با ۸۱۰ هزار تن بوده است.

 

 

خرید تضمینی گندم از مرز ۸٫۲ میلیون تن گذشت. بیشترین حجم خرید تضمینی گندم مربوط به استان های خوستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۲۶۶ هزارتن و فارس با ۸۱۰ هزار تن بوده است.

 

در حالی که هنوز چند ماه تا پایان خرید تضمینی گندم (پایان تابستان) کشاورزان باقی است، خرید امسال تاکنون حدود ۱۵۰ هزارتن بیش از کل خرید سال ۱۳۹۴ بوده است.
براساس این گزارش، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۰۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال( ۱۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان) بود که تاکنون مبلغ ۵۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال( پنج هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان) آن به گندمکاران پرداخت شده است.
همچنین بیشترین حجم خرید تضمینی گندم مربوط به استان های خوستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۲۶۶ هزارتن و فارس با ۸۱۰ هزار تن بوده است.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی(نان) ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری می شود.
سال گذشته حدود ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی(گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.
پیش بینی می شود در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در ۶ میلیون هکتار از اراضی آبی و دیم کشور تولید و از این رقم حداقل حدود ۱۰ میلیون تن توسط دولت خریداری و به آرد خبازی ها اختصاص یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.