کد خبر : 22856
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 13:08

خرید تضمینی مشمول ۲۴ محصول زراعی و باغی است

خرید تضمینی مشمول ۲۴ محصول زراعی و باغی است و بر اساس قیمت هایی که شورای اقتصاد اعلام کرده هر کدام از محصولات که از قیمت های مصوب پایین بیاید وظیفه خرید داریم.

شش هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی ،کشاورزی و تولیدی در کشور فعالیت دارند.

 

حسین صفایی در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی کشور در موسسه گلستان گلشهر کرج در جمع خبرنگاران افزود: این تعاونی ها نقش موثری را در همراهی با بخش کشاورزی ایفاء می کنند که برای توسعه فعالیت آنها برنامه های ویژه ای در دست اقدام قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل پاییز بخش عمده محصول کشاورزی سیب زمینی برداشت می شود بنابراین خرید تضمینی آن در برنامه کاری سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: براین اساس به تازگی خرید تضمینی سیب زمینی به ادارات تعاونی روستایی استان ها ابلاغ شده است.
صفایی خاطرنشان کرد: خرید سیب زمینی پاییزه به ازای هرکیلوگرم ۳ هزارو ۹۶۰ ریال تعیین شده است.
وی بیان داشت: خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان به تازگی از استان زنجان شروع شده و روزانه ۵۰۰تن از این محصول خریداری می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: خرید تضمینی مشمول ۲۴ محصول زراعی و باغی است و براساس قیمت هایی که شورای اقتصاد اعلام کرده هرکدام از محصولات که از قیمت های مصوب پایین بیاید وظیفه خرید داریم الان چون فصل سیب زمینی است ورود کردیم که در مورد کشمش هم ممکن است این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به حمایت دولت از گوجه فرنگی کاران گفت: در اوایل خردادماه امسال شاهد سقوط قیمت این محصول به خصوص در استان های جنوبی کشور بودیم که سازمان تعاون روستایی با ورود به موضوع بخشی از محصول را خریداری کرد.
وی گفت: البته خرید گوجه فرنگی تضمینی نیست و بصورت حمایتی از کشاورزان خریداری می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور اظهار داشت: در بحث مدیریت آب کشاورزی باید با تغییر نگرش از مدیریت عرضه که درطول دهه های گذشته در وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی بوده به مدیریت تقاضای آب تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.