کد خبر : 13788
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 9:42

خرید تضمینی محصولات کشاورزی ؛ حمایت از تولید کننده است

جلوگیری از نوسان شدید قیمت ها، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان از اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

ناطق معین الدین با اشاره به اهداف مهم قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، افزود: جلوگیری از نوسان شدید قیمت ها، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان از دیگر اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی است. خرید تضمینی محصولات کشاورزی ؛ حمایت از تولید کننده است.

به گفته وی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان ابزار مداخله دولت ها در این بخش همواره مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشورها از جمله ایران بوده است.
معین الدین اضافه کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی مربوط به آن دسته از تولید کالاهای استراتژیک است که باعث ترغیب بیشتر کشاورزان به ادامه فعالیت شده و به دنبال آن نیز پیامدهای مثبتی برای اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: قیمت گذاری و خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی از سوی دولت یکی از سیاست های حمایتی مهم اعمال شده طی سال های گذشته بوده که نقش موثری در جهت دادن به الگوی کشت و بهره برداری از اراضی کشاورزی داشته است.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین در ادامه با اشاره به آغاز خرید تضمینی محصول گندم در استان، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
وی قیمت هر کیلوگرم گندم را ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام و با تاکید بر رعایت ضوابط خرید تضمینی آن در سال جاری، افزود: خرید این محصول مبنی بر ثبت و اعمال دقیق نحوه تعیین افت مفید، افت غیرمفید و میزان سن زدگی است.
وی یادآور شد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی همه ساله با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش صورت می گیرد.
وی در پایان اضافه کرد: تعاونی های طرف قرارداد ضمن رعایت ضوابط و شرایط کمی و کیفی تعیین شده در دستورالعمل خرید، نسبت به تحویل کیفی گندم اقدام کرده تا در هنگام تحویل از انبار دچار خسارت نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.