کد خبر : 41200
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 13:07

خرده مالکی؛ چالش کشاورزی / تولید در کشاورزی بی هدف است / شیرزاد به تشکلهای کشاورزی نگاه ویژه دارد / اتاق فکر بین تعاون روستایی و نظام صنفی تشکیل شود

یکی از ظرفیت های کشاورزی داشتن تعاون روستایی است.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: بزرگترین چالش بخش کشاورزی ایران به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان، خرد بودن واحدهای تولیدی کشاورزی است.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: برای نمونه حدود ۷۰ درصد کشاورزان کمتر از ۵ هکتار زمین دارند و حدود نیمی از دامداران دارای کمتر از ۲۰ راس دام سبک و سنگین هستند که این موضوع مشکلات فراوانی را به کشاورزان تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در ایران بدون هدف و برنامه تولید می شوند گفت: یکپارچه سازی و ساماندهی کشاورزان برای هماهنگی و رسیدن به یک تولید با هدف ضروری است که نیازمند یک تشکل جامع است.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم یکی از ظرفیت های بخش کشاورزی را داشتن تعاون روستایی برشمرد و گفت: اگر سازمان تعاون روستایی عملکرد صحیح و اصولی داشته باشد می تواند زمینه ساز یکپارچه سازی فعالیت های کشاورزی شده و بخش زیادی از مشکلات بخش کشاورزی را حل کند. تعاون روستایی در تکمیل زنجیره های تولید می تواند نقش مهمی ایفا کند.

عالمی گفت: در سازمان تعاون روستایی کشور مدیران زیادی عهده دار مسئولیت بوده اند اما متاسفانه انتظارات کشاورزان را برآورده نکردند و بعضا ذهنیت کشاورزان را هم نسبت به تعاون روستایی مخدوش کردند.

وی با اشاره انتصاب دکتر شیرزاد بعنوان مدیرعامل تعاون روستایی کشور گفت: در طول مدت کمی که از این انتصاب می گذرد شاهد نگاه ویژه و افق بلندمدت دکتر شیرزاد به تشکلهای کشاورزی هستیم و عملکردی که وی در این مدت داشته بیانگر این موضوع است.

وی گفت: پیگیری برای جذب و پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی از سوی تعاون روستایی، این نوید را به کشاورزان داد که مدیریت جدید در این سازمان می تواند قشر سختکوش کشاورز را امیدوار کند.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور در پایان به دهقان نیوز گفت: نظام صنفی کشاورزی بعنوان نماینده بهره برداران کشاورزی با روی باز و آمادگی کامل از مدیریت جدید تعاون روستایی استقبال می کند و در راستای تعامل با تعاون روستایی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند البته به شرط اینکه فاصله بین تصمیمات مدیریت محترم تعاون روستایی و نظام های صنفی کشاورزی کمتر شده و از بین برود و در واقع تصمیماتی که گرفته می شود با همفکری و تعامل بین تعاون روستایی و نظام صنفی کشاورزی و تشکیل اتاق فکر مشترک بین این دو انجام شود و تدوام و استمرار این تعامل و همفکری قطعا کمک بزرگی به تصمیمات بهتر برای آینده کشاورزان خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.