کد خبر : 29985
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1395 - 11:19

خبر خوب برای تشکلهای کشاورزی

تسهیلات با سود چهار درصد از طریق این صندوق به تشکل های کشاورزی پرداخت می شود.

تسهیلات با سود چهار درصد از طریق این صندوق به تشکل های کشاورزی پرداخت می شود.

 

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور از پرداخت ۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد از طریق این صندوق به تشکل های کشاورزی خبر داد.

 

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، سید عبدالکریم رضوی در همایش سراسری نمایندگان شرکت مادرتخصصی و مدیران عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بندرعباس اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۶ درصد منابع پرداختی صندوق های غیر دولتی به بازسازی و خرید نهاده های حوزه دام و طیور اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با هدف حمایت از زیربخش های زراعت و باغبانی، دامداری و دامپروری، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی مرتبط با وظایف وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

این مقام مسؤول، دیگر اهداف تشکیل صندوق را توانمند ساختن فعالان بخش کشاورزی برشمرد و افزود: با گذشت ۱۴ سال از عمر این صندوق کارهای خوبی در توانمند سازی تولید کنندگان بخش کشاورزی انجام شده است.

رضوی به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده برای فعالیت های صندوق حمایت از توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به فعالان بخش کشاورزی، امکان انتشار اوراق مشارکت و دریافت تسهیلات خارجی از جمله این ظرفیت هاست.

وی اضافه کرد: در ابتدای تشکیل و راه اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی اقبال عمومی چندانی به آن نبود، اما بهتدریج این رویه تغییر یافت و امروز استقبال بخش خصوصی برای مشارکت در صندوق مناسب است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی با اشاره به سرمایه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این صندوق، حمایت از کشاورزان در مواقع بحرانی را از اولویت‌های اصلی این صندوق اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۲ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور تشکیل شده که از این تعداد ۴۷ صندوق در شهرستان‌ها بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: این صندوق با پشتیبانی مالی از تولیدات کشاورزی، بازوی اجرایی پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.