کد خبر : 52105
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 - 9:25

حمله تند عضو شورای مرکزی خانه کشاورز به دولت در مورد سیاستهای ضد کشاورزی و عدم اعلام قیمت گندم!

کشاورزان بجز قانون، سر سوزنی بیشتر انتظار ندارند.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در برنامه رادیویی روی خط اقتصاد با موضوع عدم اعلام نرخ تضمینی گندم در مهلت قانونی گفت: دولت در تصمیمی که کاملا بر خلاف منافع ملی است قصد دارد با عدم اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در مهلت قانونی، کشاورزان را در عمل انجام شده قرار دهد.

وی گفت: مشکل بخش کشاورزی در دولت  نوبخت است، نوبخت با تفکرات اقتصادی لیبرالی خود صراحتا تولید داخل را خصوصا در بخش کشاورزی هدف گرفته است. نوبخت با قدرت بلامنازعی که آقای روحانی در بحث اقتصاد به او داده باعث شده تا کشاورزی روز به روز عقب نشینی کند. سیاست های اشتباه دکتر نوبخت در تحمیل قیمت فاجعه بار ۱۷۰۰ تومان پارسال باعث شد کشاورزان گندمشان را خوراک دام کنند ولی به دولت نفروشند.

وی افزود: قیمت مطرح شده در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر پیشنهاد قیمت ۲۲۹۰ تومان از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای گندم به معنای این است که کشت گندم در سالهای آینده متوقف شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: کشاورزان بجز قانون، سر سوزنی بیشتر انتظار ندارند. کف قیمت قانونی گندم بالحاظ تورم مغفول پارسال و تورم جاری امسال باید ۲۷۰۰ تا ۲۷۵۰ تومان باشد و قیمت منصفانه ۲۹۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

اسدی گفت: مقام معظم رهبری فرموده است انقلابی ترین فرائض رعایت قوانین و مقررات است. دولت روحانی به قوانین جمهوری اسلامی عمل کند. وضع کشاورزی در دولت های قبل بهتر بود، کشاورزان بعد از انقلاب در هیچ دولتی مثل دولت روحانی مورد بی مهری قرار نگرفتند.

وی در ادامه گفت: وزیر جهاد کشاورزی در هیات دولت در یک اقلیت مطلق است و زورش به تیم اقتصادی دولت نمی رسد، یا نجابت می کند و کوتاه می آید که در همین جا به آقای حجتی می گویم کار شما اشتباه است و محکم بایست چرا که شما در دولت نماینده میلیونها کشاورز هستی.

وی گفت: نگاه اقتصادی دولت یک نگاه لیبرال محور است که با دیدگاه اقتصادی نظام اسلامی تعارض دارد.

مسعود اسدی ادامه داد: کل یارانه دولت به کشاورزان، یک کیسه کود یارانه ای است که امیدواریم همین یک کیسه کود هم حذف شود تا رابطه منت آمیز دولت با کشاورزان قطع شود.

وی در پایان گفت: به دلسوزان نظام یادآوری می کنم که تولید گندم فقط یک کار کشاورزی نیست بلکه با توجه به دشمنی های استکبار غرب به لحاظ امکان به خطر افتادن امنیت غذایی کشور، به امنیت ملی نظام مرتبط است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.