کد خبر : 6583
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 9:35

حمایت بدون محدودیت دولت از کشاورزی / یک مسئول: حمایت از کشاورزان در کوتاهترین زمان صورت می گیرد

دهقان نیوز / حمایت از کشاورزان در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد، بیان داشت: دانش بنیاد بودن فعالیت های کشاورزی را باید جدی بگیریم.

دهقان نیوز / حمایت از کشاورزان در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد، بیان داشت: دانش بنیاد بودن فعالیت های کشاورزی را باید جدی بگیریم.

 

ربیع فلاح در همایش کشاورزی ، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در جمع کارشناسان ، مدیران و رییسان جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و شیلات استان مازندران افزود: سیاست اقتصاد کشاورزی استفاده صحیح از آب ، خاک و نیروی انسانی و بکارگیری ماشین آلات و دانش فنی و مهندسی است.
وی با تاکید بر این نکته که تولیدات محصولات کشاورزی همواره مورد تاکید دولت ها است و مواد غذایی عامل اصلی امنیت کشورها محسوب می شود، ادامه داد: استعداد های کشاورزی در مازندران باید در اقتصاد برون گرایی از طریق صادرات بروز کند.
استاندار مازندران با تاکید مجدد بر این نکته که حمایت از کشاورزان در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد، بیان داشت: دانش بنیاد بودن فعالیت های کشاورزی را باید جدی بگیریم.
فلاح بر لزوم عملیاتی شدن اصلاح نژاد محصولات کشاورزی بر اساس دانش پیشرفته تاکید کرد و خاطر نشان کرد: فعالیت کشاورزی مردمی ترین اقتصاد کشور و پایه و اساس توسعه تمام کشورها است.
استاندار مازندران بیان داشت : کشاورزی مکانیزه و مهندسی موجب افزایش تولیدات محصولات کشاورزی می شود.
وی به حضور ۴۵درصدی جمعیت مازندران در روستاهای استان اشاره کرد و گفت : با توجه به اهمیت تولیدات محصولات کشاورزی در امنیت غذایی کشور ، فعالیت های کشاورزی مازندران به صورت برنامه ریزی شده توسط شخص معاون اول رئیس جمهوری رصد می شود.
وی گفت: باید در تمام زیر بخش های کشاورزی مازندران به توسعه برسیم و تولیدات محصولات کشاورزی این استان باید در امنیت غذایی کشور چندین برابر اثر گذار شود.
وی از منابع طبیعی استان مازندران به عنوان ظرفیتی بالا که هنوز به آن توجه نشده اشاره کرد و گفت: پارک های جنگلی مازندران همچنان بدون استفاده مانده است.
وی ادامه داد: می توانیم حفاظت از آب و خاک و گونه های مختلف درختان را با برنامه طبیعت گردی عملیاتی کنیم.
استاندار مازندران با توضیح این نکته که بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی در داخل کشور در دو سال اخیر ساماندهی شده است و دست واسطه ها را کوتاه کردیم، گفت: صادرات محصولات کشاورزی مازندران از ضعف های اساسی است که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: در صادرات امسال محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات را به دلیل مشکلات زیر ساختی حمل و نقلی ، پایانه و بازار هدف ،موفق نبوده ایم.
استاندار مازندران سال ۹۵ را نقطه عطف صادرات محصولات باغی مازندران در بخش کشاورزی دانست و گفت: همسو با این رویکرد ،هفته جاری سفری را به مسکو برای شرکت در همایش کشاورزی انجام می دهم تا پتانسیل و ظرفیت های کشاورزی استان مازندران تبیین و تشریح شود.
استاندار مازندران گفت: دستگاههای اجرایی تا هفته آینده برنامه های اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل استان مازندران را به قرارگاه اقتصادی مقاومتی استان ارایه می کنند.
استان مازندران سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند به طوریکه از ۷۲ نوع محصول تولید کشاورزی ، در ۱۵ نوع رتبه اول تا سوم را دارد.
برنج، گل و گیاه، مرکبات ، کیوی و آبزیان از مهمترین محصولات کشاورزی مازندران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.