کد خبر : 48620
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردین 1398 - 14:04

حمایت از از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی

توسعه گردشگری روستایی از محورهای عمده و اصلی تامین درآمد پایدار و توسعه روستاهاست.

توسعه گردشگری روستایی از محورهای عمده و اصلی تامین درآمد پایدار و توسعه روستاهاست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور توسعه گردشگری روستایی را از محورهای عمده و اصلی تامین درآمد پایدار و توسعه روستاها ذکر کرد و گفت: توسعه این بخش باید بیش‌ از پیش در دستور کار دهیاران و مسوولان استانی قرار گیرد تا با تغییر نگاه به این موضوع، نقش صنعت گردشگری به عنوان بخش پیشرو در تولید درآمد در دهیاری‌ها تثبیت شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در جریان بازدید از روستای هدف گردشگری منزل آب در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کمک‌های خوبی به توسعه زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری و برپایی بازارچه‌های محلی با هدف ایجاد شغل و کاهش مهاجرت‌ها از روستاها به شهرها صورت گرفته ولی این بخش همچنان نیازمند توجه و تلاش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران و فرمانداران و مدیران استانداری‌ها و ادارات استانی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری است تا با همکاری بخش خصوصی آن را بیش از پیش تقویت و توانمند کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود جاذبه‌های منحصربفرد در مناطق روستایی کشور برای جذب گردشگر و به تبع آن تولید درآمد و اشتغال گفت: بسیاری از این جاذبه‌ها را نتوانسته‌ایم به‌درستی شناسایی و معرفی کنیم بنابراین ضرورت دارد در این حوزه اقدامات همه جانبه‌ای برای اطلاع‌رسانی موثر انجام شود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌هایی نظیر بوم‌گردی و کویرگردی که اکثراً در مناطق روستایی صورت می گیرد، گفت: دهیاری‌ها با تقویت زیرساخت‌های گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می‌توانند به رونق فضای کسب و کار در بخش‌های مختلف روستا هم کمک کنند و لازم است از نظرات صاحبان ایده‌های خلاقانه و استارت آپ‌ها بهره ببرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه نگاه وزارت کشور به توسعه گردشگری روستایی در مناطق روستایی بسیار مثبت است در این زمینه اعتبارات خوبی به دهیاری‌ها و روستانشینان پرداخت شده است، تصریح کرد: تقویت این بخش نیازمند همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی است. در وزارت کشور از توسعه ابعاد مختلف گردشگری روستایی حمایت می کنیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ضرورت تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در رونق تولید اظهار کرد: با توجه به امکانات فراوان موجود در روستاهای کشور در تولید محصولات کشاورزی و دامداری و صنایع دستی، این بخش می‌تواند در دستیابی به اهداف تعیین شده در پیام سال ۱۳۹۸ رهبر معظم انقلاب نقش کلیدی ایفا کند.

جمالی‌نژاد همچنین در بازدید از روستای منزل آب و محل شهادت جمعی از مرزبانان غیور در دقایق نخست سال ۹۸ افزود: مناطق مرزنشین و پس از آن سایر نقاط کشور، امنیت موجود که از مولفه های اصلی تولید و ارایه خدمات مطلوب به هم‌میهمان است را مدیون از خودگذشتگی و جانفشانی حافظان امنیت در مرزها، جاده‌ها، شهرها و روستاها هستند و جا دارد همواره قدردان محبت خالصانه این عزیزان باشیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در بازدید از مراسم آیینی و سنتی نوروز در استان سیستان و بلوچستان در زمان تحویل سال نو حضور داشت،اظهارکرد: وجود امنیت پایدار که حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان غیور و سایر نیروهای انتظامی و نظامی کشور است. مولفه اصلی ایجاد فضای لازم برای جذب سرمایه و استقرار واحدهای تولیدی است و از این رو با توجه به توانمندی منطقه از نظر نیروی انسانی کارآمد و فضای مناسب، استان سیستان و بلوچستان می‌تواند با به‌روز کردن برنامه‌ها و سیاست‌ها گامی مهم در رونق بخشیدن به تولید در بخش‌های مختلف خصوصاً صنایع دستی و محصولات بومی بردارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در حاشیه این برنامه گفت: یکی از پتانسیل‌های خوب منطقه، دارا بودن مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان است که بازار بسیار خوبی برای محصولات تولیدی داخل محسوب می‌شود و می‌تواند نقش آفرین در زمینه توسعه صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای همسایه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.