کد خبر : 57388
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 9:06

حرف شما / جمعی از کشاورزان کرمانشاهی: در انتظار تعدیل قیمت گندم و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده ها هستیم / انتقاد از افزایش قیمت بذر اصلاح شده گندم

حرف شما / جمعی از کشاورزان کرمانشاهی: در انتظار تعدیل قیمت گندم و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده ها هستیم / انتقاد از افزایش قیمت بذر اصلاح شده گندم

انتظار داریم کمتر شاهد این اتفاقات در آن وزارتخانه باشیم.

جمعی از کشاورزان استان کرمانشاه با ارسال متنی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی که رونوشتی از آن به دهقان نیوز ارسال شده اعلام کردند: ما گندمکاران در انتظار اقدامات موثر و مفید برای تعدیل قیمت گندم، جلوگیری از افزایش قیمت سایر نهاده ها مانند سموم و کود، تراکتور و قطعات یدکی هستیم.

در این متن خطاب به وزیر جهاد کشاورزی آمده است:

استحضار دارید که قیمت بذر گندم اصلاح شده تحویلی به کشاورزان در مهرماه امسال به یکباره ۱۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. بذری که در سال قبل ۳۴۰۰ تومان تحویل کشاورزان شد امسال با قیمت ۸۰۰۰ تومان و حتی بیستر تحویل گردید و این تقریباً در طول تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه است. به صراحت می توان گفت که عده ای در دولت قبل با نفوذ در مراکز تصمیم گیری کمر به نابودی کشت و تولید گندم بستند و تقریباً موفق هم شدند به نحوی که در طی مدت چند سال کشور را که می رفت تبدیل به صادر کننده با ثبات گندم در جهان بشود، تبدیل به وارد کننده عمده گندم جهان نمودند.

مافیای واردات در دولت قبل برنامه ریزی کرد که امسال ۶ میلیون تن گندم وارد شود، می دانید که در واردات، رانت و دریافت پورسانت از فروشنده، رانت در نگهداری، رانت در حمل و نقل، کسری گندم، افت و ضایعات بسیار است و منافع غیر مشروع کلانی را برای عده ای بدنبال دارد لذا طبیعی است که عده ای همواره بدنبال کاهش تولید گندم کشور از طرق مختلف از جمله افزایش هزینه های کشت گندم، قیمت گذاری ناعادلانه  گندم، بی انگیزه نمودن گندمکاران و … باشند. می دانید که در سال گذشته قیمت کود فسفات به یکباره ۷ تا ۱۱ برابر شد و قیمت سموم هم از ۴ تا ۸ برابر شد.

از جنابعالی به عنوان وزیر مردمی، متخصص و آگاه به مسایل حوزه کشاورزی انتظار داریم کمتر شاهد این اتفاقات در آن وزارتخانه باشیم. افزایش ۱۳۵ درصدی بذر اصلاح شده که می بایست به جهت افزایش تولید، حتی بصورت رایگان توزیع گردد، قابل چشم پوشی نیست و نمی بایست در دولت جناب آقای رئیسی اتفاق افتد.

لذا ما گندمکاران در انتظار اقدامات موثر و مفید جنابعالی برای تعدیل قیمت گندم، جلوگیری از افزایش قیمت سایر نهاده ها مانند سموم و کود، تراکتور و قطعات یدکی هستیم.

 

جمعی از کشاورزان استان کرمانشاه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.