کد خبر : 36598
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 22:41

حذف چمن از فضای سبز / آبیاری فضای سبز با آب شرب ممنوع !

استفاده از برخی گونه های گیاهی از فضای سبز پایتخت حذف شده است.

حذف چمن از فضای سبز پایتخت / آبیاری فضای سبز با آب شرب ممنوع است.

«علی محمد مختاری» در گفتگو با ایرنا افزود: امروزه علاوه بر چاه ها، قنوات و آب های جاری، منابعی نیز برای ذخیره سازی نزولات آسمانی احداث کرده ایم تا در زمان کمبود آب، از این منابع برای تامین آب فضای سبز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون بجز آبخوری و سرویس های بهداشتی بوستان ها و پارک ها، کل آب مصرفی در این فضاها از آب غیرشرب استفاده می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از برخی گونه های گیاهی پر مصرف مثل چمن از فضای سبز پایتخت حذف شده است، گفت: به جای گونه های پرمصرفی مانند چمن، از گیاهان پوششی مانند درخت و درختچه استفاده می کنیم.
مختاری اضافه کرد: علاوه بر حذف گونه های گیاهی پرمصرف، گونه های مقاوم به کم آبی که نیاز کمتری به آب دارند در فضای سبز پایتخت استفاده می شود.
وی افزود: به منظور صرفه جویی در آب، هم اکنون بیش از ۶۰ درصد آبیاری فضای سبز پایتخت به صورت مکانیزه (قطره ای و بارانی) انجام می شود و مابقی نیز در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، «محمد پرورش» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران دیروز در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: استفاده از آب شرب برای فضای سبز به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ با این حال گاهی پیمانکاران مرتکب تخلف می شوند و فضای سبز را با آب شرب آبیاری می کنند.
علاوه بر چاه ها، قنوات، آب های جاری و نزولات آسمانی، فضای سبز تهران از پساب فاضلاب نیز می تواند استفاده کند که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این ارتباط گفت: با ساخت تصفیه خانه هایی که در دستور کار قرار گرفته اند، ظرفیت تولید پساب استان تهران به ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب می رسد که با توافق صورت گرفته با شورای شهر تهران، قرار شده است تا ۱۴۰ میلیون متر مکعب از پساب تولیدی، به آبیاری فضای سبز پایتخت تعلق گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.