کد خبر : 45900
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 - 11:06

حجتی تاوان عملکرد روحانی و نوبخت را می دهد

از لحاظ فنی و اخلاقی حجتی بی گناه است.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور با بیان اینکه حجتی تاوان عملکرد روحانی و نوبخت را می دهد گفت: در قضیه استیضاح حجتی که قرار است این هفته با محوریت مواردی از جمله نرخ پایین خرید تضمینی گندم و عدم اجرای بخشودگی سود و کارمزد و جرایم وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده و امهال اصل وام کشاورزان در مجلس مطرح شود از لحاظ فنی و اخلاقی حجتی بی گناه است چون در هر دو مورد فوق مهندس حجتی و دکتر بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی تمامی تلاش و مساعی خود را برای احقاق حق کشاورزان انجام داده اند.

مسعود اسدی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: حتی پس از پیشنهاد اولیه قیمت گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی به دولت به میزان ۱۶۵۰ تومان، ظاهرا دکتر بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای دیگر به شورای اقتصاد با توجه به تورم جاری و پیش بینی تورم تا آخر سال، قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را به بیش از ۱۷۵۰ تومان افزایش داد.

وی در بخشی دیگر گفت: در خصوص تبصره ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مبنی بر بخشودگی جرایم، کارمزد و سود وام های سررسید شده کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل تسهیلات آنها نیز وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای قانون و تخصیص بودجه برای این موضوع نهایت تلاش خود را نمود ولی سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار این طرح همکاری نکرد.

وی گفت: در هر دو مورد فوق این ظلم آشکار نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به کشاورزان بود که با تخصیص ندادن اعتبارات باعث شد حق قانونی کشاورزان زیر پا گذاشته شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در ادامه گفت: نمایندگان مجلس هم به این موضوع اشعار دارند ولی از آنجا که سمت نوبخت قابل استیضاح نیست و از طرفی استیضاح رییس جمهور در شرایط کنونی کشور امکانپذیر نیست، نمایندگان به استیضاح وزیر و سوال از رییس جمهور روی آورده اند.

اسدی افزود: اعتقاد داریم بهتر بود نمایندگان بجای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، بدنبال عزل رییس جمهور و اخراج نوبخت باشند.

وی در پایان گفت: همچنین احتمال دارد در روز استیضاح، تودیع ننمودن ۲ معاون بازنشسته وزیر جهاد کشاورزی از سمت های خود نیز دامن حجتی را بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.