کد خبر : 45127
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 11:52

حامل های انرژی در کشاورزی یارانه می گیرند

یارانه حامل های انرژی به بخش کشاورزی تعلق می گیرد.

یارانه حامل های انرژی به بخش کشاورزی تعلق می گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یارانه حامل های انرژی به بخش کشاورزی تعلق می گیرد زیرا این بخش برای تامین هزینه برق چاه‌ها دچار مشکل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یارانه حامل‌های انرژی به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد زیرا بخش کشاورزی به معنای عام قشر ضعیفی است که برای تامین هزینه برق چاه‌ها دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه خوراک دام و طیور وارداتی است، استفاده از کشت‌های فراسرزمینی مانند کشت ذرت و کنجاله می‌تواند فرصت مناسبی برای امنیت تولید صنایع خوراک دام و طیور در کشور ما باشد.

رضایی تصریح کرد: می توان گفت بزرگترین یارانه‌ ارزی به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد زیرا با ارز دولتی تمام نهاده‌های کشاورزی و خوراک دام، طیور و مکمل‌ها و ویتامین‌ها وارد می‌شود و این امر می‌تواند به عنوان بهترین مشوق در اختیار صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزاد شدن صادرات مرغ منجر به افزایش قیمت در بازار داخلی نمی‌شود، یادآور شد: اگر کنترل در این زمینه صورت نگیرد می‌توان شاهد تغییر قیمت مرغ در بازار داخلی باشیم اما هنوز صادرات مرغ آنچنان شروع نشده و اگر افزایش تولید صورت بگیرد کمبودی در بازار ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.