کد خبر : 55424
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 8:06

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی در امور دام در گفتگو با دهقان نیوز:

حال دامداران خوب نیست / فشار آوردن به دامدار برای پرداخت اقساط بانکی، بی انصافی است / برخی دامداران برای نجات خود تصمیم به تعطیلی دامداری می کنند! / خوراک دام کمیاب است / دولت فکری کند

حال دامداران خوب نیست / فشار آوردن به دامدار برای پرداخت اقساط بانکی، بی انصافی است / برخی دامداران برای نجات خود تصمیم به تعطیلی دامداری می کنند! / خوراک دام کمیاب است / دولت فکری کند

این روزها حال و روز دامدار و مرغدار خوب نیست.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام گفت: این روزها حال و روز دامدار و مرغدار خوب نیست و برخی از آنها بخاطر اینکه خود را از این وضع نجات دهند تصمیم به تعطیلی واحد تولیدی خود می کنند.

سید موسی رهنمایی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در چنین شرایطی که دامدار و مرغدار نمی تواند شکم دام و مرغ خود را پر کند بی انصافی است که بانک ها برای گرفتن اقساط تسهیلات از تولیدکنندگان به آنها فشار بیاورند.

وی با اشاره به کمیاب شدن خوراک دام در سطح دامداری ها و مرغداری های کشور گفت: این روزها عملا دامداران و مرغداران از بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی ناتوانند و تنها انتظار آنها این است که دولت به این موضوع منصفانه نگاه کند و حداقل به آنها مهلت بدهد تا پرداخت کنند.

وی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت جیره غذایی دام و طیور گفت: کار دامداری در حال حاضر اقتصادی نیست. هر کیلو شیر برای دامدار با این هزینه های تولید حدود ۷ تا ۸ هزار تومان تمام می شود ولی همین شیر را کیلویی ۳۵۰۰ تومان از دامدار می خرند.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام به دهقان نیوز گفت: صنعت دامپروری در حال نابودی است و برخی دامداری ها یا به فکر تعطیلی واحد تولیدی خود هستند یا اینکه دام های خود را زودتر از موعد به کشتارگاه می فرستند تا کمتر متحمل ضرر شوند. انتظار می رود دولت فکری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.