کد خبر : 11144
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 8:35

جهاد کشاورزی وزارتخانه درخشان است / برای ۶ ماه گندم ذخیره داریم

دهقان نیوز / همان موقع تصمیم گرفتیم علاوه برگندم سایر محصولات را نیز در تناژ بالا ذخیره نماییم و امروز در شرایطی هستیم که برای ۶ ماه گندم ذخیره شده داریم.

دهقان نیوز / با کاهش شدید ذخیره گندم روبه رو بودیم که تنها برای سه روز جوابگوی نیاز مردم در برخی استان ها بود. همان موقع تصمیم گرفتیم علاوه برگندم سایر محصولات را نیز در تناژ بالا ذخیره نماییم و امروز در شرایطی هستیم که برای ۶ ماه گندم ذخیره شده داریم.

دومین جشنواره رونمایی و معرفی دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حضورجهانگیری معاون ریس جمهور و حجتی وزیر جهاد کشاورزی در کرج انجام شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از رونمایی از ارقام جدید کشاورزی و باغی در این جشنواره از بخش کشاورزی به عنوان بخش محرک اقتصاد کشور نام برد و گفت: اقتصاد کشور اکنون به نقطه ای رسیده است که می توان گفت از رکود جدی خارج شده و این امر به وسیله شاخص ها قابل ملاحظه است.

جهانگیری با اشاره به نقش دولت در روشن سازی فضای اقتصادی کشور برای تحرک فعالان این بخش گفت:اکنون دستگاهی نیست که متوجه اهمیت اقتصاد کشور در سال ۹۵ نباشد و این امر تنها به حمایت از بخش تولید برای تامین نیاز داخلی بسنده نمی شود و باید برای مازاد تولید و بخش صادرات نیز با وزارت صنعت،معدن ،تجارت برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر تلاش جدی دولت برای جلوگیری از پر شدن بازار از کالاهای خارجی افزود: دولت افزایش تعرفه واردات و تغییر برخی قوانین وارداتی را دنبال می کند،اما آنجه تلاش داریم با آن برخورد نماییم قاچاق کالا و به خصوص قاچاق سیستمی آن است.

جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان وزارت خانه درخشان در سال پیش رو نام برد و ضمن تعیین کننده خواندن سیاست گذاری در این وزارت خانه تصریح کرد: در ابتدای دولت روحانی به دلیل تحریم های مختلف شاهد کاهش ذخیره محصولات کشاورزی و غذایی بودیم، بطوریکه با کاهش شدید ذخیره گندم روبه رو بودیم که تنها برای سه روز جوابگوی نیاز مردم در برخی استان ها بود. همان موقع تصمیم گرفتیم علاوه برگندم سایر محصولات را نیز در تناژ بالا ذخیره نماییم و امروز در شرایطی هستیم که برای ۶ ماه گندم ذخیره شده داریم.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز ضمن بیان رویکرد های مختلف در بخش کشاورزی و نگاه وسیع به رویکردهای جهانی در این بخش گفت: سال ۹۴ علیرغم مشکلات فراوان،بخش کشاورزی توانست رشد نرخ ۵/۰۴ درصدی را در بخش اقتصاد تجربه کند.

وی ادامه داد: همچنین توانسته ایم در واردات بخش کشاورزی رقمی در حدود ۸ میلیارد را به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم.این امر به دو دلیل اتفاق افتاد؛ یکی به دلیل کاهش قیمت های جهانی و دیگری افزایش تولید بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن ابراز امیدواری از روند فعلی تاکید کرد:امیدوارم با ادامه این روند بتوانیم به شرایط مطلوب و قابل قبولی در این بخش برسیم.

اسکندر زند،معاون وزیر و ریس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب که اکنون بیش از ۲۵۰ هزار متخصص به صورت تخصصی بر روی اقلام مختلف کار می کنند گفت: بخش کشاورزی از کف دریا و تولید آبزیان تا قله کوه و تولید گیاهان دارویی را شامل می شود، موسسه تحقیقات نیز دایره عملکردی به وسعت این بخش دارد.

زند افزود: اکنون هیچ ایرانی نیست که از واکسن موسسه رازی و گندم اصلاح شده موسسه تحقیقات استفاده نکرده باشد و این نشان دهنده نقش کاربردی تحقیقات این سازمان است.

این مراسم با تقدیر از کشاورزانی که بر روی ارقام گندم،چغندر قند، پنبه ،لوبیا چیتی و سایر محصولات اصلاح نژاد شده اقدام به کشت نموده بودند به پایان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.