کد خبر : 7724
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 12:19

جهاد کشاورزی البرز اول شد

دهقان نیوز / البرز در استفاده بهینه از منابع آب و خاک رتبه نخست کشوری را دارد. تولیدات بسیاری از محصولات کشاورزی در این استان از لحاظ کمی و کیفی رتبه برتر کشوری را دارد.

دهقان نیوز / البرز در استفاده بهینه از منابع آب و خاک رتبه نخست کشوری را دارد.

 سید مجید موسوی در نخستین نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) استان البرز که در جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، افزود: البرز به رغم وسعت کم اراضی کشاورزی (۷۵ هزار هکتار) که نیم درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد اما ۲٫۲ درصد تولیدات این حوزه را به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت: تولیدات بسیاری از محصولات کشاورزی در این استان از لحاظ کمی و کیفی رتبه برتر کشوری را دارد که می توان تولیدات قارچ خوراکی، توت فرنگی، آلو، هلو، شلیل، گیلاس را این جمله تولیدات دانست.
وی گفت: همچنین در تولیدات محصولات استراتژیک همچون گندم و جو به عنوان برتر کشوری بوده و رکوردار تولید در واحد سطح است.
موسوی اظهار امیدواری کرد تا با راه اندازی این شورا ارتباط بیشتری با بخش تحقیقات در استان به وجود آید و شاهد رشد بیشتر این تولیدات باشیم.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این شورا در صدد هستیم تا ضمن استعداد سنجی برای اجرای طرح های کشوری در استان، از بهره برداران، کشاورزان و دامداران درخواست پروژه یابی داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این درخواست در شورای تات ارائه تا بررسی و تصویب شود و اعتبارات این تحقیقات از محل اعتبارات تحقیقات کاربردی در اختیار مجریان طرح قرار داده می شود.
شورای تات با حضور روسای مراکز تحقیقات بخش کشاورزی کشوری مستقر در کرج و مدیران کل حوزه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.