کد خبر : 17360
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 20:47

جنجال در نشست خبری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ! / متولی مسائل زیست محیطی در طرح کیست؟! / خبرنگاران قانع نشدند

دهقان نیوز / به قول یکی از خبرنگاران، این اقدام معاون اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باعث خواندن فاتحه برای نشست خبری شد.

دهقان نیوز / به قول یکی از خبرنگاران، این اقدام معاون اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باعث خواندن فاتحه برای نشست خبری شد.

طی چند روز اخیر یکی از مسائلی که در خوزستان مد نظر قرار گرفت و فضای مجازی، پایگاه های خبری، روزنامه ها و خبرگزاری ها به طور مفصل به آن پرداختند موضوع زهکش های لایروبی نشده در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به خصوص در شهرستان دشت آزادگان بود و امروز فرصتی دست داد که خبرنگاران در نشست خبری با مسئولین این طرح در خوزستان سوالات خود که دغدغه های کشاورزان بودند را مطرح کنند.

علاقه بند معاون اجرایی طرح در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چه کسی مسئول و متولی مسائل زیست محیطی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است گفت: موضوع لایروبی زهکش ها باید توسط سازمان آب و برق صورت پذیرد اما سازمان آب و برق علیرغم تمامی فعالیت هایی که انجام می دهد با مشکلات مالی مواجه است و وزارتخانه، این مهم را تامین اعتبار نمی کند و باعث شده که ۲ سال از عدم لایروبی کانالهای CMD و EMD بگذرد.

وی گفت: متاسفانه طرح های مطالعاتی زیست محیطی که باید قبل از اجرای سد کرخه صورت می گرفته صورت نگرفته است و امروز شاهد مشکلات فراوانی در دشت آزادگان هستیم، ما در وسط طرح های وزارت نیرو قرار داریم، یعنی سد به عنوان بالا دست و زهکش به عنوان پایین دست و ما هم در وسط این دو مشغول تسطیح اراضی هستیم، از این رو باید مسئولین وزارت نیرو فعالیت های زیست محیطی را اجرا می کردند.

اما خبرنگاران پرسیدند که وظیفه جهاد نصر آیا فقط تحویل زمین با هر کیفیتی بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی است که مسئولین جهاد نصر اعلام داشتند، متاسفانه طرحهای زیست محیطی بعد از آب گیری سد کرخه اجرایی شده اند.

خبرنگاری هم پرسید که شنیده شده شما بدلیل اینکه وزارت نفت بتواند به راحتی در هورالعظیم نفت برداشت کند مانع خروج زه آب ها شده اید و از طرفی شوری زمینهای کشاورزی را برای کشاورزان ایجاد کرده اید که علاقه بند گفت: ما هیچ زمین ایراد داری را از پیمانکار تحویل نمی گیریم و باید پیمانکار، زمین را در بهترین حالت به ما بدهد و تنها بدلیل لایروبی نشدن زهکش ها این مشکل پیش آمده است و همین مسئله باعث شد خبرنگاران از پاسخ مسئولین جهاد نصر قانع نشوند.

اما برخی از خبرنگاران هم بدلیل اینکه صدا و سیمای مرکز خوزستان وسط نشست خبری می خواست به صورت اختصاصی با معاون اجرایی طرح مصاحبه کند به حالت اعتراض سالن جلسه را ترک کردند و به قول یکی از خبرنگاران این اقدام معاون اجرایی، باعث خواندن فاتحه برای نشست خبری شد.

یکی دیگر از خبرنگاران نیز از واگذاری پروژه های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به پیمانکاران و نیروهای غیربومی در طرح انتقاد کرد.

همهمه و از کنترل خارج شدن جلسه از دست معاون اجرایی بدلیل قانع نشدن خبرنگاران از دیگر ایراداتی بود که می توان به جلسه گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.