کد خبر : 5379
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 22:27

جلوگیری از نرخ شکنی در بخش کشاورزی با گواهی سپرده کالایی

دهقان نیوز / سیاست های ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی، در رونق این بخش تاثیر بسزایی دارد که با اجرای طرح های تازه و فاصله گرفتن از بازار سنتی می توانیم بتدریج شرایط بهتری را برای این بخش شاهد باشیم.

 

دهقان نیوز / سیاست های ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی، در رونق این بخش تاثیر بسزایی دارد که با اجرای طرح های تازه و فاصله گرفتن از بازار سنتی می توانیم بتدریج شرایط بهتری را برای این بخش شاهد باشیم.

 

«علی اکبر مهرفرد» در مراسم راه اندازی رسمی معاملات گواهی سپرده کالایی گفت: یکی از سریع ترین آثار این طرح در کشور، جلوگیری از نرخ شکنی کالاهای کشاورزی خواهد بود. در معاملاتی همچون قیمت تضمینی، کشاورزان مجبور به فروش محصول با قیمت پایین نبوده و کالاهای خود را بدون نگرانی با حمایت دولت روی تابلو بورس کالا خواهند برد.
به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، این طرح افزون بر شفافیت قیمتی شرایطی را در اختیار معامله گران قرار می دهد تا با فروش محصول به قیمت واقعی و دریافت سریع وجه معامله، انگیزه بیشتری برای تولید محصولات باکیفیت تر پیدا کنند.
وی اعلام کرد سازمان مرکزی تعاون روستایی با معرفی انبارها به بورس کالای ایران تلاش می کند به عنوان بازارگردان در روند معاملات محصولات کشاورزی ایفای نقش کند.
به گفته این مسئول، دیرکرد در پرداخت وجه معامله به کشاورزان یکی از اصلی ترین مشکل های خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت بود که امروز با اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران شاهد به روزرسانی ابزارهایی برای رفع مشکل و رونق بازار هستیم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیاست های ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی، در رونق این بخش تاثیر بسزایی دارد که با اجرای طرح های تازه و فاصله گرفتن از بازار سنتی می توانیم بتدریج شرایط بهتری را برای این بخش شاهد باشیم. در ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی آمده است دولت می تواند به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت تضمینی محصولات را اعلام کند و پس از معامله کالاها در بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا همچون بورس کالای ایران، نسبت به پرداخت مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس و قیمت تضمینی اقدام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.