کد خبر : 45341
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 - 12:00

جدی ترین گزینه جانشینی عباس کشاورز

علی القاعده تا پایان همین هفته باید جانشین عباس کشاورز معاون موفق و توانمند زراعت وزارت جهاد کشاورزی که متاسفانه مشمول این قانون شده معین گردد.

در حالی که طبق قانون روز ۹۷/۸/۲۶ پایان مهلت قانونی مدیران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است پس علی القاعده تنها تا پایان همین هفته باید جانشین عباس کشاورز معاون موفق و توانمند زراعت وزارت جهاد کشاورزی که متاسفانه مشمول این قانون شده معین گردد، خصوصا با توجه به آغاز فصل کشت زمستانه و لزوم جلوگیری از خلل مدیریتی در بخش تولیدات گیاهی که تاخیر در معرفی معاون جدید ممکن است برای تولید عواقب جدی داشته باشد که بعید است مهندس حجتی تن به چنین ریسکی در بخش کشاورزی بدهد.

اما نکته مهم موضوع جانشین شایسته است که به نظر می رسد حجتی در مراحل نهایی تصمیم گیری و البته گروههای مختلفی در تلاش برای نشاندن گزینه مورد نظرِ خود بر این کرسی هستند اما طبق یک تفاهم نانوشته در ابتدای دولت روحانی بین خانه کشاورز و حجتی قرار بر این بوده که مدیران بخش کشاورزی از جمله معاونت تولیدات گیاهی، تولیدات باغی، تحقیقات و … (قسمتهای مربوط به وزارت کشاورزی سابق) از طریق خانه معرفی شود که کما بیش این امر تا امروز واقع شده است. اکنون نیز ظاهرا خانه کشاورز انتظار دارد نیروی مدنظرش که انصافا نیروی توانمند، متعهد، متخصص و دارای سوابق درخشان است بر این مسند بنشیند. این شخصیت برجسته کسی نیست جز مهندس اسفندیاری پور مجری طرح محوری گندم که مورد علاقه و اعتقاد شدید دکتر کلانتری نیز می باشد و این انتصاب می تواند راه درخشانی که مهندس کشاورز طی کرده است را به خوبی ادامه دهد.

مهندس کشاورز در حقیقت هدیه ای بود از سوی خانه کشاورز به حجتی و اسفندیاری پور نیز دارای همین ویژگی هاست البته احتمال قریب به یقین چنین اتفاقی بسیار محتمل است و قطعا سود بخش کشاورزی، وزارتخانه و شخص حجتی نیز در اتخاذ این تصمیمِ درست است چرا که با توجه به پیوستگی شدید و زمینه مشترک فعالیت وزارت جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست لزوم همکاری و همراهی این دو نهاد نیز ایجاب می کند که چنین انتصابی صورت پذیرد چرا که هر گونه افتراق و دلخوری بین دو نهاد می تواند در اجرای بسیاری از طرحها و پروژه های وزارت جهاد کشاورزی که حتما باید پیوست زیست محیطی داشته باشند احتمالا خلل ایجاد کند.

گفتنی است طی روزهای اخیر در برخی محافل از محمد مهدی قاسمی رییس جهاد کشاورزی استان فارس و همچنین رییس یکی از دانشگاههای کشاورزی نیز بعنوان گزینه های دیگر معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی نام برده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.