کد خبر : 41404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 10:24

تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد

تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد.

تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را تصویب و با اولویت بررسی طرح های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی ۱۳۹۶ کل کشور موافقت کردند.
نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با ۱۵۷ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از ۲۴۹ نماینده حاضر جزییات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از زمان اجرایی شدن این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی می توانند در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام شوند.
نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح، دولت را موظف کردند از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت ۳ سال با رعایت حکم بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند ۳ ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خارج می شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی که استخدام برای آنها پیش بینی شده است در این دو دستگاه جذب و به کار گیری می شوند.
نمایندگان در تبصره یک ماده واحده این طرح تصویب کردند: کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر تا زمان تصویب این قانون داشته باشند با رعایت ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشوری تعیین تکلیف کنند.
نمایندگان همچنین تصویب کردند: برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت کرده مشرط به اینکه حداقل چهار سال زراعی سابقه فعالیت داشته باشند نیاز به برگزاری آزمون مجدد نمی باشد.
نمایندگان مجلس در تبصره ۲ ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده‌های ایثارگران از اولویت در استخدام برخوردارند.
براساس تبصره ۳ ماده واحده این طرح، کلیه سوابق افراد مشمول این قانون باید به تایید بانک کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه شود و کلیه سوابق بیمه ای مرتبط که پرداخت شده به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه شود.
نمایندگان در تبصره ۴ ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که از صندوق خارج شده ‌اند مشول این قانون نیستند.
نمایندگان مجلس با تصویب این طرح مقرر کردند با بازنشسته و بازخرید و مستعفی شدن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، کارشناسان بیمه کشاورزی به میزان یک سوم کل بازنشستگان به استخدام این دو دستگاه اجرایی در می آیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.