کد خبر : 39312
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1396 - 8:47

تکذیبیه یک مطلب از سوی تعاون روستایی کشور + توضیحی بر جوابیه تعاون روستایی

سازمان تعاون روستایی کشور در پی انتشار یک مطلب در دهقان نیوز، تکذیبیه ای به شرح زیر برای ما ارسال کرد.

 

سازمان تعاون روستایی کشور در پی انتشار یک مطلب در دهقان نیوز، تکذیبیه ای به شرح زیر برای ما ارسال کرد:

به دنبال انتشار مطلبی در مورخ ۱۶/۱۲/۹۶ از سوی آن  پایگاه اینترنتی با عنوان تقابل حجتی و اوسط هاشمی! لازم به ذکر است ادعای درج شده در این مطلب از اساس  خلاف واقع بوده و درج آن اقدامی مغایر با اخلاق روزنامه نگاری است. ادعایی نادرست که در آن بدون ملاحظه و مراعات اصل صحت در انجام رسالت  مطبوعاتی  و احترام  به اعتماد  مخاطبان محترم  آن  رسانه، کوشیده  تا روابط  دو تن  از مدیران محترم  وزارت جهاد کشاورزی را به شکل نادرست، مغشوش و مخدوش جلوه دهد.

سازمان تعاون روستایی ایران ضمن اعلام  تأثر و تأسف خود از درج این ادعای خلاف واقع، آن  هم در این موعد زمانی خاص که تعدادی از نمایندگان محترم  مجلس، فارغ  از  درستی و نادرستی  و حسب اختیارات نمایندگی خود در صدد استیضاح وزیر محترم و سخت کوش جهاد کشاورزی بر آمده اند، این قبیل کج سلیقگی های رسانه ای را تلاشی متعارض با اصول حرفه ای روزنامه نگاری می داند.

لذا سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به  عنوان  یکی از  دستگاه های  مسئول  و مدافع  حرمت  جامعه  بزرگ  و  زحمتکش  کشاورزان روستایی، در مقام احترام به کرامت اهالی قلم، امیدوار است پایگاه اطلاع رسانی دهقان نیوز به مراعات قواعد اخلاقی این حرفه ارزشمند پایبند باشد و از این قبیل موارد که موجب تشویش خاطر و انحراف افکار عمومی می شود، پرهیز نماید.

در ضمن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  حق پیگرد  قضایی این دست  اکاذیب را  نیز برای  خود محفوظ می داند و از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

 

بهرام صحبتی / سرپرست دفتر حوزه مدیرعامل، روابط عمومی، مدیریت عملکرد و بازرسی

 

………………………

 

توضیحی بر جوابیه سازمان تعاون روستایی کشور

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان تقابل حجتی و اوسط هاشمی در دهقان نیوز، همانطور که انتظار می رفت سازمان تعاون روستایی در جوابیه ای آن را تکذیب کرد که البته خارج از واقعی یا غیرواقعی بودن خبر به لحاظ اینکه سازمان تعاون روستایی یکی از زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی می باشد این اقدام سازمان تعاون روستایی بدیهی است که با مافوق خود تقابلی ولو در نظرات کارشناسی نداشته است.

دهقان نیوز محضورات اخلاقی آن سازمان جهت تکذیبیه را درک می کند ولی ناچار است به لحاظ حفظ شان این رسانه به عنوان صدای بدون سانسور بخش کشاورزی توضیحات زیر را به اطلاع مخاطبان محترم برساند:

اولا: دهقان نیوز با هیچ مسئولی عهد اخوت ندارد و دشمنی و عنادی نیز ندارد بلکه بطور روزانه عملکرد مدیران و مسئولین بخش کشاورزی را رصد و با معیار منافع ملی و منافع بخش کشاورزی بررسی و منعکس می کند. چه بسا دهها مطالب از اقدامات مثبت وزیر جهاد کشاورزی در همین دهقان نیوز منتشر شده است و همین جناب اوسط هاشمی که استقلال رای و شجاعتش در میان مدیران تعاون روستایی تا امروز بی سابقه بوده است قطعا چنانچه اقدامی خلاف منافع کشاورزان و بخش کشاورزی نماید به تیغ تیز نقد دهقان نیوز دچار خواهد شد.

به نظر می رسد سابقه دهقان نیوز در سالیان متمادی این را بخوبی نشان داده است که نه استقلال خود را از دست می دهد و نه مثل برخی رسانه ها به جهت چاپلوسی و یا اخاذی مطلبی را منتشر می کند.

دوما: در باب تکذیبیه، ای کاش جناب آقای صحبتی گرامی حرفه ای تر عمل می کردند مثلا جزء به جزء خبر را تکذیب می کردند، مثلا می گفتند بین آقای حجتی و اوسط هاشمی در مورد زعفران اختلاف نظری پیش نیامده، مثلا می گفتند آقای هاشمی سر نظر کارشناسی خود نایستاد و نظر وزیر را اجرایی کردند، مثلا می گفتند آقای هاشمی سفرهای خود به استان های سیستان بلوچستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان را کنسل نکردند، مثلا می گفتند ایشان چند روز خانه نشینی نکردند، مثلا می گفتند ایشان انسان شجاع و دارای استقلال رای نیستند چون شما با تکذیب خبر از اساس، همهء اینها را با هم تکذیب کردید که شاید لازم بود حداقل با توجه به اینکه بدنه تعاون روستایی کشور از جریان آگاهند به فکر اعتبار کلام خود نزد همکاران برای آینده نیز می بودید.

سوما: کشورهایی در دنیا هستند که وزیر دادگستری که رییس قضا هست توسط رییس جمهوری تعیین می شود ولی چون دستگاه قضایی مستقل است، همین وزیر دادگستری برخی اوقات با رییس جمهور که دوست و منصب کننده خود اوست تقابل پیدا می کند، این نه تنها یک ناهنجاری نیست بلکه افتخار برای آن کشور هم هست که یک رئوس، عبد و بنده رییس خود نیست.

رابعا: خصوصیات اخلاقی و مدیریتی جناب اوسط هاشمی بر همه فعالان و کنشگران سیاسی کشور آشکار است، ایشان روحیه و خوی ذاتیشان به گونه ای است که اهل اطاعت کورکورانه نیستند و به اجتهاد مدیریتی خود و مطابق قانون عمل می کنند. نگارنده هر چند از لحاظ مشی سیاسی همفکر ایشان نیست ولی اوسط هاشمی از نظر اصولگرایان نیز جزو ناب ترین اصلاح طلبان اصولگراست(اصولگرا به معنای اعتقاد به اصول تفکر اصلاحات). ایشان باید وضعیت خود را با وزارتخانه مشخص کند یا به سیاق و سنت پیشینیان عمل کند که از روحیات او بعید است یا اختیارات تام در حوزه خود بگیرد که این اتفاقات تکرار نشود.

و اما در پایان فرموده بودید که حق پیگرد قضایی را برای خود محفوظ می دارید که لازم است عرض شود(پیگیری قضایی حق مسلم شماست). ولی دو نکته را جهت اطلاع بدانید بد نیست یکی اینکه مطالب خبری خاص دهقان نیوز مثل همین خبر تقابل حجتی و اوسط هاشمی قبل از انتشار توسط حقوقدان های مسلط در بحث روزنامه نگاری بررسی و ویرایش نهایی می شود لذا شما در امر شکایت حقوقی راحت باشید چون ما راحتِ راحتیم و دیگر اینکه انشالله در محضر قضا، شاهدِ اول ما جناب اوسط هاشمی خواهند بود، ایشان اگر در محضر قضا تکذیب کردند، ما خودمان، خودمان را به اشد مجازات می رسانیم. پیروز باشید …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.