کد خبر : 5660
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 22:22

تولیدات بخش کشاورزی باید صادرات محور شود

دهقان نیوز / صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها و افزایش تولید، مهمترین هدف راه اندازی واحدهای کشت محصولات گلخانه ای به شمار می رود.

دهقان نیوز / صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها و افزایش تولید، مهمترین هدف راه اندازی واحدهای کشت محصولات گلخانه ای به شمار می رود.

قاسم سلیمانی دشتکی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اکنون در این استان گرایش برای سرمایه گذاری در حوزه های دامپروری، کشاورزی، محصولات گلخانه ای، کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردابی وجود دارد.
وی تأکید کرد: در زمان مطالعه، طراحی و بهره برداری از مجتمع های تولیدی در بخش کشاورزی مساله بازاریابی و صادرات تولیدات این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در مجتمع های بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فراوری محصولات و بسته بندی، نقش مؤثری در ارتقای کمی و کیفی تولیدات این بخش دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای کاهش هزینه های بخش تولید و ترغیب سرمایه گذاران برای انجام شرمایه گذاری در این حوزه، دولت نسبت به اجرای زیرساخت ها اقدام می خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اکنون توسعه کشت های گلخانه ای به عنوان کشت برتر کشور به ویژه در استان های کوهستانی مانند چهارمحال و بختیاری مطرح شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: بیش از ۶۰۰ مجتمع بزرگ کشاورزی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۳ مجتمع دامپروری، شیلات و گلخانه ای در این استان قرار گرفته است.
برزو هیبتیان اظهار کرد: به منظور توسعه دامپروری در چهارمحال و بختیاری، احداث ۲۶ مجتمع جدید از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد تاکنون ۱۲ مجتمع بهره برداری شده و بقیه در حال تکمیل است.
وی عنوان داشت: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها و افزایش تولید، مهمترین هدف راه اندازی واحدهای کشت محصولات گلخانه ای به شمار می رود.
هیبتیان بیان کرد: برای توسعه کشت های گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری، ۱۵ نقطه مناسب در استان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در حوزه محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، دامپروری و سایر تولیدات این بخش، جزو سیاست ها و برنامه های اولویت دار شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.