کد خبر : 15638
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1395 - 13:08

توضیح رئیس نظام مهندسی در خصوص بکارگیری مهندسین ناظر کشاورزی

دهقان نیوز / آشنایی روستاییان با جدیدترین دانش روز دنیا با هدف ارتقای سطح بهره وری از زمین های کشاورزی و افزایش تولید از وظایف مهندسان ناظر کشاورزی محسوب می شود.

دهقان نیوز / آشنایی روستاییان با جدیدترین دانش روز دنیا با هدف ارتقای سطح بهره وری از زمین های کشاورزی و افزایش تولید از وظایف مهندسان ناظر کشاورزی محسوب می شود.

چهار هزار نفر عضو نظام مهندسی کشاورزی در سیستان و بلوچستان هستند

به گزارش دهقان نیوز از سیستان و بلوچستان، حمیدرضا جهانتیغ اظهار داشت: اعضای عضو این سازمان با دارا بودن مدارک تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با پشت سرگذاشتن آزمون های مختلف به عنوان مهندس ناظر بر فعالیت های زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، شیلات، دامپروری، ترویج و حفظ نباتات در استان نظارت می کنند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۹۰۸ نفر از اعضای عضو این سازمان به عنوان اعضای حقیقی و ۱۱۳ نفر نیز به عنوان اعضای حقوقی مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان افزود: آشنایی روستاییان با جدیدترین دانش روز دنیا با هدف ارتقای سطح بهره وری از زمین های کشاورزی و افزایش تولید از جمله مهمترین وظایف مهندسان ناظر بخش کشاورزی محسوب می شود.
جهانتیغ از برگزاری دوره آموزش تخصصی طراحی سازه گلخانه در زاهدان خبر داد و گفت: این دوره با هدف افزایش دانش علمی و فنی اعضای عضو نظام مهندسی و منابع طبیعی استان با حضور۴۰ نفر از ۲۹ تیر جاری به مدت ۲ روز برگزار شد.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.