کد خبر : 17407
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 14:05

توضیحی بر جوابیه موسسه جهاد نصر

در هفته جاری در پی گزارشها و شکایات مکرر کشاورزان در استان خوزستان و بازدیدهای میدانی، خبری با عنوان «آقای حجتی اگر بی خبرید، در حق رهبری قصور کرده ای؛ و اگر می دانید که ظلم کرده ای» در دهقان نیوز منتشر شد که حاوی انتقاد از نحوه عملکرد نامطلوب موسسه فوق الذکر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بود همراه با تصاویری از اجرای غیراستاندارد برخی سازه ها.

در هفته جاری در پی گزارشها و شکایات مکرر کشاورزان در استان خوزستان و بازدیدهای میدانی، خبری با عنوان «آقای حجتی اگر بی خبرید، در حق رهبری قصور کرده ای؛ و اگر می دانید که ظلم کرده ای» در دهقان نیوز منتشر شد که حاوی انتقاد از نحوه عملکرد نامطلوب موسسه فوق الذکر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بود همراه با تصاویری از اجرای غیراستاندارد برخی سازه ها.

دیروز جوابیه ای که بیشتر توهین نامه بود تا جوابیه و نشان از خشم مسئولین جهاد نصر را داشت واصل گردید که هر چند طبق قانون، چنین جوابیه هایی را می توان منتشر ننمود ولی دهقان نیوز در راستای رسالت خود مبنی بر شفاف سازی و صداقت ترجیح داد متن کامل آن را منتشر کند اما مطالبی را لازم می دانیم در توضیح به جوابیه عرض نماییم:

  • در قسمت اول جوابیه، ما را به بیان اتهامات کذب و اتهامات خلاف واقع متهم کرده اید که باید عرض کنیم اینها اتهامات ما نیست بلکه اعتراض گسترده کشاورزان است که هر مسئولی از وزارتخانه و یا دولت از تهران و یا استاندار به محل اجرای طرحها می رود، کشاورزان فریاد نارضایتی خود را به آنها رسانده اند.
  • صراحتا این رسانه را به مقاصد غیرمطبوعاتی و مطالبات مالی و اقتصادی و ویژه خواری از مجموعه جهاد نصر و مشاورین و پیمانکاران متهم کرده اید که از حقوقدانان آن موسسه، چنین اشتباهی بعید بود. بزرگواران مگر تاکنون دهقان نیوز حتی یکبار شفاها یا کتبا، تلویحا یا تصریحا از جهاد نصر یا پیمانکاران و یا مشاوران درخواستی مادی یا حتی معنوی داشته است؟ اصولا شما نمی دانید در مشی دهقان نیوز، اخذ آگهی از هیچ ارگان دولتی و یا تحت پوشش دولت وجود ندارد. اصولا اگر یک ارگان دولتی یا تحت پوشش دولت حتی شفاها بگوید که دهقان نیوز کوچکترین درخواستی داشته است کل مسئولین و دبیران دهقان نیوز، بینی و بین الله از نظر خود شایسته اشد مجازات هستند. باور بفرمایید شوق دیدار اسناد مطالبات اقتصادی و ویژه خواری مورد ادعای شما بحدی است که اگر می شد درخواست برگزاری جلسه دادگاه مورد اشاره تان را در همین جمعه می نمودیم.
  • فرمودید تصاویر جعلی و غیرمستند که متوجه معنی آن نشدیم. آیا منظورتان این است که این تصاویر مثلا در استانی دیگر گرفته شده و یا فتوشاپ می باشند؟ چون جعلی و غیرمستند معنی دیگری ندارد. خدمت عزیزان عرض کنیم به تعداد فراوان، کشاورزان معترض آماده هستند بعنوان شاهد با میل و رغبت و شور و شوق شهادت بدهند که این تصاویر واقعی است چرا که در زمین های خودشان واقع شده است. حتما دوستان فکر نمی کنند که عکاس دهقان نیوز تمامی دشتهای محل اجرای طرح را با بالگرد رصد کرده بلکه بر اساس شکایات کشاورزان محل اجرای طرح در نقاط مختلف به آنجا رفته و عکس گرفته است و خود کشاورزان التماس می کردند ما را به جایی ببرید تا فریادمان را بزنیم و طبعا خوشحال می شدند در محکمه ای حاضر و در مورد این تصاویر صحبت کنند.
  • فرمودید این تصاویر توسط سایر مدعیان فرصت طلب برای مقاصد غیرکارشناسی مورد استناد و حتی در جلسات نیز ارائه گردیده . طبق اطلاعات واصله بخشی از این تصاویر توسط آقای سیدشکرخدا موسوی نماینده سابق مردم اهواز در یکی از جلسات کمیسیون کشاورزی بصورت پاورپوینت در حضور وزیر ارائه شده بود و یک نسخه هم توسط نماینده استان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز در جلسه مشترک خانه کشاورز کشور با جناب وزیر به ایشان داده شده بود. حالا اگر تصریح بفرمایید کدام یک فرصت طلب و دنبال مقاصد غیرکارشناسی یا به زبان خودمانی تر ، سوء استفاده مالی بودند سپاسگذار می شویم.
  • به قصد تحقیر و تخفیف فرموده اید «هر دیپلمه فنی و کارگر مقاطعه کار نیز می داند که اساساً انطباق کمی و کیفی کار پیمانکاری با شرایط اسناد و پیمان از اصول اولیه ضوابط فنی و مهندسی است» که عرض می کنیم ما خود را حقیرتر از هر جوان دیپلم فنی و کارگر زحمتکش مقاطعه کار می دانیم. بزرگی و دانایی برازنده شماست. ما از جنس همین دیپلم فنی ها و کارگر مقاطعه کارها هستیم ولی با همین کوچکیمان پای نظام و رهبرمان جان می دهیم و اجازه نمی دهیم عنایات و فرموده هایش در حق مردم ضایع شود.
  • از اجرای ۲۰۰ هزار هکتاری شروع فاز ۲ گفته اید. دوستان مثل اینکه به شما نگفته اند که تاکنون چند هکتار اسناد تحویل موقت به جهاد کشاورزی استان داده اند و چند هکتار را با اصرار به جهاد کشاورزی تحویل موقت داده اند. از ۹۵۰۰۰ هکتار اسناد تحویل جهاد کشاورزی شده حدود ۶۵۰۰۰ هکتار تحویل موقت شده . لطفا بپرسید از زیر مجموعه تان.
  • اما ظاهرا توهین و بی حرمتی به دهقان نیوز باعث فروکش کردن خشم عزیزان نشده و فرموده اید «دست های آشکار و پنهان سفارش دهنده گزارش آن سایت و ارائه کننده تصاویر ضمیمه آن پیرو سوابق و پیگیری های ناکام خود در تحمیل مطالبات و هزینه های غیر قانونی شخصی در جایگاه صنفی مربوطه، بر مجریان این طرح و مجموعه مشاوران و پیمانکاران، متعاقب سرخوردگی از دست یابی به این امتیازات خود خواسته اقدام به ارسال پیامک های شانتاژ و تطمیع و تهدید مقامات مسئول این موسسه نموده اند» که باید عرض کنیم دهقان نیوز هیچ گاه ارتباط تنگاتنگ خود با تشکلهای کشاورزی خصوصا نظام صنفی کشاورزی کشور، استانها و شهرستانها را انکار نکرده و نمی کند. محض اطلاع دوستان بر اساس تصویب نامه مصوب ۲۰/۳/۸۷ هیئت وزیران، نظام صنفی کشاورزی ها نماینده قانونی کشاورزان هر حوزه می باشند که در سه سطح شهرستان، استان و کشور ایجاد و حکم رییس نظام صنفی کشور نیز توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی صادر می گردد. در استان خوزستان نیز مسئولین صنفی که شما به سوء استفاده و سایر جرایم متهمشان می فرمایید بر اساس اطلاع ما دارای اعتبار و رزانت مطلقی در بین کشاورزان و مسئولین می باشند و جالب است که بدانید دو نفر از این عزیزان بعنوان امین کشاورزان کشور، مسئولیت دو تشکل ملی کشاورزی را نیز بر عهده دارند. حال چگونه آن موسسه محترم، نظام صنفی کشاورزان و بیش از ۱۷۳۰۰۰ عضو و حدود ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت آنها در خوزستان و در محل اجرای طرح خود را چنین بی مهابا مورد افتراء قرار می دهد جای تعجب دارد.

در پایان به تصاویر پاسخ داده اید و همه ایرادات را رد کرده اید اما یک سوال: اگر یک روزی سندی محکم از درون خود وزارتخانه ارائه شد که همه این ایرادات را تایید کرده باشد آنوقت این ۱۲ بند رد ایراداتی که نوشته اید را چگونه می خواهید جواب دهید ؟ ای کاش دوستان حقوقی حداقل برای نوشتن جوابیه، همکاران اجرایی تان همه چیز را به شما می گفتند.

در پایان با همه اتهامات وارده اعلام آمادگی می کنیم هر گونه سند موجود بر علیه دهقان نیوز را که شما ارائه کنید در همین رسانه منتشر می کنیم. عدم انتشار اسناد به قول شما ویژه خواهی ها از سوی ما تاییدی خواهد بود بر ادعای شما عزیزان. پس این گوی و این میدان …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.