کد خبر : 5922
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1395 - 23:05

توصیه های مهم آب و هوایی به کشاورزان

دهقان نیوز / بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، اوج فعالیت سامانه بارشی تا اواسط وقت روز سه شنبه خواهد بود.

دهقان نیوز / بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، اوج فعالیت سامانه بارشی تا اواسط وقت روز سه شنبه خواهد بود.

 

اداره کل هواشناسی استان البرز در اطلاعیه ای با عنوان اخطاریه مهم هواشناسی کشاورزی، تاکید کرده است بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، اوج فعالیت سامانه بارشی در استان، تا اواسط وقت روز سه شنبه خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: پیامد این سامانه بارشی، رعد و برق همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش به صورت برف گاهی همراه با وزش باد شدید و به صورت کولاک برف، خواهد بود.
در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان البرز آمده است: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست. بنابراین توصیه می شود که کشاورزی به موارد زیر اقدام کنند:
پخش کود در اراضی آیش آبی و دیم با توجه به فرصت باقیمانده، محافظت از کندوها در برابر نوسانات دمایی، پاکسازی راه آب مزارع و باغات، خودداری از انجام هرگونه محلول پاشی و سم پاشی تا اواخر هفته، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی که بارش وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.