کد خبر : 60198
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 8:39

توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم

توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم
توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم اعلام شد

توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم اعلام شد
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود، همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، سهراب سهرابی در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم که به صورت وبیناری در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارش ها در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، قطعا بیماری های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه(کپک صورتی) و … توسعه پیدا می کند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم به مراکز خدمات و کلینیک های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آفت سن افزایش خواهد یافت لذا باید مبارزه بر اساس دستورالعمل ها انجام شود؛ آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی در رابطه با مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت، گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.

وی در پایان گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است؛ همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.