کد خبر : 46971
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 19:39

توسعه گلخانه ؛ راه علاج کم آبی

راه علاج کشور از بحران کم آبی توسعه گلخانه هاست.

راه علاج کشور از بحران کم آبی توسعه گلخانه هاست.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی راه علاج کشور از بحران کم آبی را توسعه گلخانه ها دانست و گفت: این امر در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات تاثیر بسزایی دارد.

علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه گلخانه با سال های گذشته قابل قیاس نیست اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع توسعه گلخانه‌ها با هدف بهره برداری مصرف آب، افزایش چند برابری تولید و ایجاد اشتغال در سال‌های اخیر مورد توجه جدی دولتمردان قرار گرفت.

وی افزود: طی چهل سال اخیر در راستای افزایش بهره وری مصرف آب ۱۵ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شد. ناگفته نماند که نیمی از این سطح در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.

منصوری توسعه گلخانه‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: بر این اساس معاونت امور باغبانی و شرکت شهرک‌های کشاورزی به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، راه علاج کشور از کم آبی، ایجاد اشتغال و توسعه تجارت و صادرات را احداث گلخانه‌های جدید دانست و افزود: با کمک استانداران، همت سرمایه گذاران و مسئولان استانی انتظار می‌رود که جهش چشمگیری در توسعه گلخانه‌ها داشته باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری در ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای بیان کرد: بر مبنای نرخ امروز به طور متوسط برای احداث هر هکتار گلخانه ۲ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است که این حجم سرمایه گذاری اهمیت بالای توسعه گلخانه ها در کشور را نشان می‌دهد.

منصوری در پایان با اشاره به تاثیر احداث گلخانه‌ها در بخش کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری بهره وری آب در فضای گلخانه نسبت به فضای آزاد، افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری تولید و همچنین ایجاد ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم به ازای هر هکتار از دیگر مزایای توسعه گلخانه‌ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.