کد خبر : 11588
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1395 - 12:14

توسعه کشاورزی بدون دانش امکانپذیر نیست / کشاورزان بدلیل دور بودن از مجامع تصمیم گیری، ضرر دیدند

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهره‌برداران شکل گرفته است.

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهره‌برداران شکل گرفته است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان گفت: نظام صنفی کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهره‌برداران شکل گرفته است.

ثریا شعبانی با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه استان است، اظهار داشت: وظیفه نظام صنفی کشاورزی حمایت از تولید و کشاورزان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزی از طریق آموزش و ترویج امکانپذیر است و کشاورزی باید توسعه پیدا کند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه توسعه کشاورزی بدون دانش، بینش، آگاهی، آموزش و ترویج امکانپذیر نخواهد بود، ابراز داشت: کشاورزی زیربنای توسعه کشور است و آموزش و ترویج نیز می تواند زیربنای بخش کشاورزی است.

وی موفقیت نظام صنفی کشاورزی را در گرو آموزش و مشارکت کشاورزان و آگاهی آنان دانست و ادامه داد: اگر سطح آگاهی و دانش کشاورزان را بالا ببریم، مهارت‌های فنی و مشارکت آنها در اجرای طرح‌های کشاورزی افزایش می‌یابد.

شعبانی با بیان اینکه بالا بردن سطح معلومات و مهارت کشاورزان از اهداف اصلی آموزش نظام صنفی کشاورزی است، گفت: با توجه به اهمیت آموزش و ترویج در بخش کشاورزی رکوردهای تولید کشاورزی استان همدان نشان دهنده استعداد این استان و کشاورزان آن است.

وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم در این مسیر با حمایت از نظام صنفی در راستای ساماندهی، نظم بخشی و بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان یاری‌گر ما باشند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: وظیفه نظام صنفی کشاورزی ایجاد بستر مناسب برای تولیدکنندگان و انجام کارهای زیربنایی است.

وی ادامه داد: از اولویت‌های این سازمان را در سال آتی افزایش اطلاعات کشاورزان در خصوص مدیریت مصرف آب در راستای بحران آب، ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مصرف انرژی، ایجاد پایگاه‌های ترویج و آموزش کشاورزان و بهره‌برداران برای تولید محصولات سالم و با کیفیت از طریق بهینه سازی مصرف عموم است.

شعبانی با بیان اینکه کشاورزان قشر زحمتکش جامعه و گردانندگان چرخ‌های رشد و توسعه در یک کشور هستند، گفت: تلاش، کوشش و خودباور باید در تمام زمینه‌ها به خصوص در حوزه کشاورزی تحقق پیدا کند.

وی اظهار داشت: نظام‌های صنفی کشاورزی در تمام بخش‌های تولیدی به رشد و توسعه کشاورزی سرعت می‌بخشند و با بهره گیری از نیروهای متخصص به شناسایی مشکلات موجود کمک کرده و مقدمات تحول در این بخش را فراهم می آورند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان عنوان کرد: نظام صنفی کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهره‌برداران شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت این نهاد مشارکتی حمایت و همکاری و تعامل بخش دولتی و زیربخش‌های وزارت جهاد کشاورزی با این مجوعه ثمرات گرانبهایی در تحقق اهداف و برنامه های توسعه بخش کشاورزی رقم خواهد خورد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کشاورزان به دلیل اینکه از مراکز اصلی و مجامع تصمیم سازی و تصمیم گیری دور بودن دچار ضرر و زیان‌های فراوانی شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.