کد خبر : 21358
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1395 - 12:36

توسعه بخش کشاورزی در البرز

استان البرز نزدیک ترین استان به پایتخت است و به عنوان پایتخت کشاورزی ایران به شمار می رود.

اراده دولت تدبیر و امید بر توسعه بخش کشاورزی به ویژه در البرز است

سید مجید موسوی در حاشیه بازدید وزیر شیلات کشور نروژ از ماهی سرای کرج افزود: استان البرز نزدیک ترین استان به پایتخت است و به عنوان پایتخت کشاورزی ایران به شمار می رود.
وی اظهار داشت : دراین استان مراکز تحقیقاتی و آموزشی و منابع طبیعی زیادی مستقر هستند و از آنجا که این استان کریدور شرق به غرب کشور و محل گذر ۱۳ استان است، بیشتر دوره های آموزشی و تحقیقاتی در این استان برگزار می شود.
وی به سفر وزیر شیلات نروژ و اهمیت این سفر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور نروژ از صنعت خوبی در زمینه ی شیلات و آبزی پروری برخوردار است مایل هستیم با این کشور درزمینه ی مولد و ورود مولد به مزارع شیلاتی و تخم چشم زده ماهی همکاری داشته باشیم.
موسوی از وزیر شیلات نروژ خواست تا همکاری های لازم را به صورت تفاهم نامه ای با این استان در زمینه های تحقیقاتی با موضوع شیلات و آبزیان به صورت مشترک داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به نزدیکی استان ما به پایتخت که بازار مصرف خوبی دارد متقاضی این هستیم که سرمایه گذارانی در زمینه فناوری از کشور شما با ما همکاری داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز از وزیر شیلات نروژ خواست تا کارشناسانی از این کشور در زمینه شیلات جلساتی را با مسئولین و کارشناسان استان البرز برای انعقاد تفاهم نامه در زمینه شیلات برای آغاز همکاری حضور یابند.
گفتنی است مرکز پرورش ماهی ماهی سرا واقع در منطقه حصار کرج به عنوان قدیمی ترین مرکز پرورش قزل آلای کشور از حدود ۷۰ سال پیش فعالیت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.