کد خبر : 7551
تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1395 - 10:55

توسعه باغات دیم در زمین های شیب دار کشور

دهقان نیوز / با توسعه باغات دیم کشور در زمین های شیب دار، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، آبخیزداری و رشد مشارکت مردمی در اجرای طرح های کشاورزی افزایش می یابد.

دهقان نیوز / با توسعه باغات دیم کشور در زمین های شیب دار، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، آبخیزداری و رشد مشارکت مردمی در اجرای طرح های کشاورزی افزایش می یابد.

محمد علی طهماسبی در نشست بررسی طرح های چهارمحال و بختیاری در بخش های آب و کشاورزی اظهار کرد: با توسعه باغات دیم کشور در زمین های شیب دار، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، آبخیزداری و رشد مشارکت مردمی در اجرای طرح های کشاورزی افزایش می یابد.
وی تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های غرب کشور با گردش مالی بالا در بخش کشاورزی به شمار می رود.
طهماسبی توسعه گلخانه ها را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط آب و هوایی و ارتفاع بالا از سطح دریا می تواند در تولید محصولات گلخانه ای با کیفیت به ویژه تولید گل شاخه بریده رز و توت فرهنگی نقش مهمی در کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به استعداد فراوان چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف مربوط به حوزه فعالیت کشاورزی، تهیه و تدوین سند ملی در خصوص استفاده بهینه از زمین های کشاورزی، توسعه باغات، مناطق جنگلی و اصلاح باغات در این استان ضرورت دارد.
رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اکنون صندوق بیمه، ۷۰ میلیارد ریال خسارات به کشاورزان استان بدهکار است.
سید طاهر نوربخش اضافه کرد: پرداخت سریعتر خسارات کشاورزان چهارمحال و بختیاری از سوی صندوق بیمه باید در اولویت قرار گیرد.
وی بیان داشت: احداث باغ مادر در چهارمحال و بختیاری به منظور تهیه پیوندک و ارقام مطلوب مقاوم به سرمازدگی در این نقش مهمی در توسعه باغات و جلوگیری از وارد شدن خسارات به کشاورزان و باغداران دارد.
نوربخش اظهار کرد: کاهش سود تسهیلات بانکی یکی از مهمترین راه های تشویق سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی در کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.