کد خبر : 48562
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 12:32

توزیع کنجاله با قیمت مصوب بین واحدهای دام و طیور

کنجاله با قیمت مصوب بین واحدهای دام و طیور توزیع می شود.

کنجاله با قیمت مصوب بین واحدهای دام و طیور توزیع می شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از توزیع نهاده کنجاله سویا با حجم بالا و قیمت مصوب به قیمت تنظیم بازاری برای همه واحدهای صنعت دام و طیور کشور خبر داد.

«مرتضی رضایی» در گفتگو با ایرنا افزود: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، در نشستی فوری بین معاونت امور دام، معاونت توسعه بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و تشکل ها و اتحادیه های مربوطه، مشکلات تامین و توزیع نهاده های صنعت دام و طیور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: قرار شد پیش از شروع سال جدید تمهیدات لازم برای تامین کافی و به موقع نهاده کنجاله سویا برای همه واحدهای تولیدی مرغ مادر، اجداد، گوشتی، تخمگذار و واحدهای دامی شیری و گوشتی انجام شود.
رضایی ادامه داد: اکنون با حضور شرکت پشتیبانی امور دام در بحث تامین و ذخیره، انواع نهاده های دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو بیش از نیاز وارد و تامین شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی یادآور شد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در تامین این نهاده ها به اختلال در شبکه توزیع برمی گردد که با این اقدام وزارتخانه این مشکل در خال رفع است.
این مقام مسئول گفت: در ۲ هفته اخیر ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام و ۶۸ هزار تن از این نهاده توسط بخش خصوصی با قیمت های مصوب توزیع شده یا در حال توزیع است و این روند همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و ذرت و جو یک هزار و ۳۵۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل به استان ها باید هر کیلو کنجاله ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و ذرت و جو یکهزار و ۵۰۰ تومان به دست تولیدکنندگان برسد.
به گزارش ایرنا، به گفته تولیدکنندگان و پرورش دهندگان، بخش عمده نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور از بازار آزاد تامین می شود که پیش از این هر کیلو کنجاله چهار هزار تومان و ذرت به یکهزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.