کد خبر : 81
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 14:00

توزیع رایگان پیاز زعفران بین کشاورزان / متقاضیان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

توزیع رایگان پیاز زعفران بین کشاورزان / متقاضیان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند
پیاز زعفران بصورت رایگان بین کشاورزان توزیع می شود. علاقمندان به کشت زعفران می‌توانند برای دریافت پیاز زعفران به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت زعفران از ۱۸ هکتار از زمین‌های کوهستانی گیلان آغاز شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، علی درجانی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۶۲ کشاورز گیلانی امسال ۵۳ کیلو و ۴۰۰ گرم گل زعفران برداشت می‌کنند.

وی افزود: کشاورزان گیلانی با برداشت این مقدار گل زعفران از زمین‌های کوهستانی شهرستان‌های رودسر، املش، رودبار، سیاهکل و تالش ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران تا اواخر آبان ادامه دارد گفت: زعفران در زمین‌هتوزیع رایگان پیاز زعفران بین کشاورزان / متقاضیان به جهاد کشاورزی مراجعه کنندای مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با آزمایش‌های صورت گرفته زعفران گیلان مرغوب‌تر از زعفران دیگر مناطق ایران است گفت: رنگ، طعم و بو فاکتور شناسایی زعفران با کیفیت است.

 درجانی با اشاره به اینکه کشت زعفران فرصتی طلایی برای ایجاد اشتغال و درآمد است افزود: زعفران یکی از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه، تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

وی به توزیع پیاز زعفران بصورت رایگان بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: علاقمندان به کشت زعفران می‌توانند برای دریافت پیاز زعفران به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناصر شنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

با سلام وخسته نباشید از کجا میتوان ژعفران سیاهکل را تهیه کرد

محمدحسین جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

سلام من یک باغ دارم ۵۰۰مترکوه هست میخوام زعفران بکارم تهران منطقه ۵ازکجاتهیه کنم پیازچه زعفران ممنون میشم راهنمایم کنید برای خریدپیاچه

اسماعیل چهارشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۱

شرایط دادن زعفران رایگان به کشاورزان چگونه می باشد ایا به تمام استان ها داد می شود لطفا سوال من جواب بده