کد خبر : 6431
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1395 - 8:22

توزیع بذر مرغوب گندم بین کشاورزان کشور

دهقان نیوز / بذر مرغوب در سال زراعی جاری با هدف افزایش راندمان تولید در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفته است.

دهقان نیوز / بذر مرغوب در سال زراعی جاری با هدف افزایش راندمان تولید در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفته است.

 

عباس کشاورز در جریان دیدار از مزارع گندم، جو و کلزای شهرستان ورامین گفت: بذر مرغوب در سال زراعی جاری (از اول مهرماه تاکنون) با هدف افزایش راندمان تولید در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفته است.
وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از شش میلیون هکتار اراضی کشور زیر کشت محصول گندم رفته در اختیار کشاورزان که پیش بینی می شود بیش از ۱۲ و نیم میلیون تن محصول گندم از سطح این مزارع برداشت شود.
کشاورز گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دو سال گذشته تلاش داشته تا در حد امکانات و مقدورات محصولات کیفی و متنوعی تولید کند و به این منظور امکانات مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار داده است.
وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، کود شیمیایی با کیفیت و متنوع در اختیار کشاورزان قرار گرفته و تلاش می شود تا با تأمین تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف شود.
وی با اشاره به اجرای طرح کلزا در کشور گفت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، کشت گیاه کلزا در مزارع کشور است تا ضمن افزایش تولید روغن، کنجاله مورد نیاز کشور نیز تأمین شود تا امنیت غذایی کشور را در تناوب با کشت گندم تضمین گردد.
کشاورز افزود: کشت کلزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نیاز آبی این گیاه نسبت به گندم بسیار کمتر می باشد و محصولی که پس از این گیاه در مزرعه کاشته می شود از افزایش عملکرد ۱۵ تا ۲۰ درصدی برخوردار می شود که این امر به تقویت بنیه مالی کشاورزان کمک شایانی می کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۹ رقم کلزا در مزارع کشور کشت می شود که این میزان نسبت به سال های گذشته که ارقام کلزا بسیار محدود و به صورت انحصاری بود از رشد بسیار زیادی برخوردار شده است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت تمام تمرکز خود را در بعد اقتصادی در کنترل تورم متمرکز کرده که این امر باعث شده تا با رشد قیمت محصولات کشاورزی روبرو نباشیم هر چند که این امر باعث شده تا کشاورزان به دلیل افت و ثبات قیمت متحمل ضرر شوند.
کشاورز تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان مهمترین مرجع تأمین اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی برای تأمین منابع مجبور است تا مقررارت سیستم بانکی را رعایت کند ولی کارمزد تسهیلات ارائه شده به کشاورزان همواره مورد اعتراض وزیر جهاد کشاورزی بوده و در دو سال گذشته تلاش شده تا با راه های مختلف این سود تسهیلات را کاهش دهیم.
وی افزود: در شرایطی که شورای عالی پول اعتبار کارمزد تسهیلات ارائه شده را ۲۱ درصد اعلام کرده ولی این سود برای تهیه مکانیزاسیون کشاورزی ۱۸ درصد است که امید می رود با تصمیمات جدید شورای عالی پول و اعتبار ، شاهد کاهش کارمزد تسهیلات کشاورزی باشیم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این واقعیت در تمامی مجامع اقتصادی مطرح شده که کشاورزان ایران انتظار سودی بیش از ۱۰ درصد را ندارند بنابر این سیستم بانکی نیز نباید انتظار دریافت سود تسهیلات این چنین از کشاورزان داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.