کد خبر : 14494
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1395 - 12:14

تنها ۱۳ درصد مزارع بیمه هستند !

دهقان نیوز / بیشترین خسارت ها از ناحیه حوادث غیر مترقبه به ترتیب خشکسالی، سرمازدگی، تگرگ، توفان، سیل، آتش سوزی و غیره بوده است.

دهقان نیوز / بیشترین خسارت ها از ناحیه حوادث غیر مترقبه به ترتیب خشکسالی، سرمازدگی، تگرگ، توفان، سیل، آتش سوزی و غیره بوده است.

عبدالحسین نامور در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات این استان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۹ هکتار از سطح باغ ها و ۳۲ هزار هکتار از سطح مزارع این استان بیمه شده اند.
وی افزود: در سال زراعی گذشته ۱۲ درصد مزارع و ۱۳ درصد باغ ها بیمه شده بود.
وی بر ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان تاکید کرد و افزود: این امر باید در کارگروه ها نیز مورد بررسی قرار گیرد و برنامه های تشویقی برای این قشر داشته باشیم.
وی اظهار داشت: صنعت بیمه باید در این استان توسعه یابد تا در مواقع خطر بتوانیم به خسارت دیده ها کمک داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سال ۹۱ تاکنون بیشترین خسارت ها از ناحیه حوادث غیر مترقبه به ترتیب خشکسالی، سرمازدگی، تگرگ، توفان، سیل، آتش سوزی و غیره بوده است.
وی افزود: بیشترین خسارت نیز در سال ۹۰ و ۹۳ آنهم در بخش زراعت بوده است.
وی افزود: در سال ۹۴ نیز با وجود اینکه نعمت باران خوبی داشته ایم اما خسارت هایی نیز از این ناحیه ایجاد شده که بیشترین آن با ۳۷ درصد مربوط به شهرستان اسفراین بوده است.
این مسئول استانی گفت: ۱۵ درصد خسارت ها در شیروان، ۱۴ درصد در بجنورد، ۱۵ درصد نیز در فاروج و مابقی نیز در سایر شهرستان ها بوده است.
وی اظهار کرد: بیشترین خسارت ها نیز با ۵۸ درصد مربوط به حوزه باغبانی، ۳۷ درصد زراعت، پنج درصد تاسیسات زیر بنایی و سایر موارد بوده است.
نامور در بخش دیگری از سخنانش به آفت سفیدک داخلی انگور نیز اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه میزان خسارت تاکنون ۸۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: بیشترتاکداران این استان تک محصولی هستند و هم اکنون که با این آفت و خسارت زیاد مواجه شده ان تنها چرخه اقتصادی خانواده را از دست داده اند که هم اکنون این قشر نیاز به کمک دارند.
نامور اظهار کرد: برای حوزه تحقیقات در راستای مبارزه با بیماری ها و آفات نیز هم اکنون به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که این میزان را درخواست داده ایم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام داده ایم.
وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و باران های اخیر پوشش گیاهی خوبی نیز در سطح استان داریم که این موضوع خطر آتش سوزی را نیز زیاد شده است که باید در این زمینه نیز کارگروهی تشکیل دهیم تا با آمادگی در صورت حادثه با خسارت های کمتری مواجه شویم.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار حوزه زراعی و مابقی باغی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.