کد خبر : 11610
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1395 - 12:48

تنها نباید دنبال فعالیت‌ اقتصادی بود / تبدیل نظام صنفی کشاورزی به اتحادیه‌ صنفی محصولی / اتاق اصناف جای نظام صنفی را می‌گیرد

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی تبدیل به اتحادیه‌های صنفی محصولی شده و جای نظام صنفی را اتاق اصناف می‌گیرد.

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی تبدیل به اتحادیه‌های صنفی محصولی شده و جای نظام صنفی را اتاق اصناف می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین مسئولیت سازمان، حمایت از جامعه روستایی است، گفت: این حمایت با پشتیبانی و آموزش و هدایت امکانپذیر است.

به گزارش دهقان نیوز، عبدالرضا مسلمی اظهار داشت: فعالیت‌های سازمان نباید تنها معطوف به فعالیت‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: سازمان باید برای جامعه هدف که همان کشاورزان هستند مانند یک سکه دورو باشد که یک روی آن اقتصادی و یک روی اجتماعی-  فرهنگی دارد.

مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی عنوان کرد: مسئولیت‌ها و فعالیت‌های سازمان اثر اقتصادی روی فعالیت‌ها می‌گذارد اما به طور مستقیم در این زمینه فعالیت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مسئولیت سازمان، حمایت از جامعه روستایی است، گفت: این حمایت با پشتیبانی و آموزش و هدایت امکانپذیر است.

مسلمی در ادامه سخنانش عنوان کرد: کار ما تولید، حفظ منابع و دارایی‌هایی است که از طریق حوزه کشاورزی در اختیار داریم و باید به این امر توجه داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات سازمان را عدم حضور بیش از ۹۰ درصد اعضا در مجامع عنوان کرد و افزود: دلیل آن نیز وجود دو شکاف اصلی است که یکی شکاف بین منافع تعاونی با اعضا و دیگری شکاف بین اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است.

مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی برای حل شکاف اول ایجاد جذابیت های بیشتر برای کشاورزان را خواستار شد و افزود: برای رفع شکاف دوم نیز حمایت هرچه بیشتر اتحادیه‌ها از تعاونی‌ها با توجه به اینکه هدف اساسی شکل‌گیری اتحادیه‌ها، حمایت از تعاونی‌ها بوده راهکاری موثر است.

بیشترین سهم در نرخ رشد اقتصادی را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای انجام شده در سال‌های اخیر بیشترین سهم در نرخ رشد اقتصادی را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است که دفتر کل امور تشکلها برای رشد هر چه بیشتر در این زمینه برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

مسلمی با اشاره به برنامه‌ها اضافه کرد: پیگیری مطالبات اقتصادی کشاورزان، ایجاد جذابیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بخش کشاورزی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و تقویت شبکه نخبگان بخش کشاورزی در کانون‌ها و انجمن‌ها با تشکیل انجمن ملی خبرگان بخش کشاورزی در راستای بومی شدن دانش از جمله این برنامه‌ها است.

وی با تأکید بر تنظیم تولید و بازار گفت: یکپارچه شدن سیستم صدور پروانه و ملی شدن کدگذاری‌ها و تشکیل اتحادیه‌های صنفی-  محصولی نیز از دیگر برنامه‌ها است که با این کار، نظام صنفی شهرستان تبدیل به اتحادیه‌های صنفی-  محصولی شده و جای نظام صنفی را اتاق اصناف می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی با اشاره به طرح عضویت اعضای تعاونی‌ها در نظام صنفی برای ترغیب کشاورزان به عضویت در نظام صنفی اظهار داشت: این طرح تصویب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: استفاده از مشارکت دوستان در انجام امور روزمره، هموار کردن تعامل بین دوستان با شبکه‌های اقتصادی و ایجاد تعامل با مجموعه دستگاه‌هایی از قبیل وزارت نیرو، بانک‌ها، بیمه‌های اجتماعی که منافع کشاورزان در آنها گره خورده است، باید مورد توجه باشد.

پروژه‌ها را باید با قدرت ایجاد همگرایی در جامعه عملیاتی کرد

مسلمی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌ها را باید با قدرت ایجاد همگرایی در جامعه عملیاتی کرد، افزود: همگرایی باعث احساس امنیت در کشاورزی می‌شود و تمام کارهایی که در نظام صنفی انجام شده به منظور افزایش همگرایی بوده است.

وی با اشاره به پروانه‌های فعالیت عنوان کرد: در خصوص به رسمیت شناخته نشدن پروانه فعالیت و عدم پذیرش آن توسط بانک ها و سایر ارگان‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شده که امید است به نتیجه برسد.

 مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی عنوان کرد: هدف اصلی نهادینه کردن نظم پذیری در بخش کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.