کد خبر : 59320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 5:25

در راستای بهره‌گیری از ظرفیت نظام‌مهندسی کشاورزی برای توانمندسازی روستائیان و کشاورزان

تفاهم نامه نظام مهندسی کشاورزی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها / از اجرای کشاورزی قراردادی و مزدمحور تا شناسایی ظرفیت روستاها

تفاهم نامه نظام مهندسی کشاورزی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها / از اجرای کشاورزی قراردادی و مزدمحور تا شناسایی ظرفیت روستاها
تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا شد.

تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا شد.
در راستای توانمندسازی روستائیان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مؤسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، آموزش و توانمندسازی روستائیان و ارائه مشاوره‌های لازم و خدمات فنی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کمک به عرضه و فروش محصولات کشاورزی، توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان کشاورزی، معرفی و ترویج الگوهای مناسب کشت در نواحی روستایی کشور و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تأمین مالی و سرمایه روستائیان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از طریق بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

از مهمترین اهداف مورد نظر در این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، متخصصین و کارشناسان کشاورزی برای توانمندسازی روستائیان و کشاورزان، افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح، توسعه مکانیزاسیون و الگوی کشت مناسب، ارائه مشاوره‌های لازم و تسهیل در فرآیند اخذ مجوزها و تأمین منابع مالی و تسهیلات بانکی برای روستائیان و کشاورزان است.

مهیارنورعلی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در آیین انعقاداین تفاهم‌نامه به جایگاه ویژه روستاها تأکید و به اهمیت افزایش تولید و توسعه کشاورزی در روستاهای کشور و بهره‌گیری از ظرفیت مدیریت دانش به عنوان ابزار مهم و مؤثر جهت توسعه بخش کشاورزی، پایداری و افزایش تولیدات روستا اشاره کرد.

معاون امور دهیاری‌ها در ادامه افزود: توسعه مدیریت دانش می‌تواند از طریق کارشناسان و متخصصین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در روستاها اجرایی شود و به تبع آن، ثمرات و برکات ارزنده‌ای را برای جامعه روستایی کشور به همراه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی توان فنی و اجرایی طرفین تفاهم‌نامه، بتوانیم گام‌های موثری در زمینه افزایش تولید، رونق اقتصادی، بهبود معیشت روستاییان و امنیت غذایی کشور برداریم.

همچنین حیدری مقدم،‌ مدیرعامل مؤسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به اهم اقدامات و برنامه‌های این صندوق در زمینه توسعه بخش کشاورزی اشاره و عنوان نمود، عنوان نمود در رویکرد جدید و در قالب محورهای این تفاهم‌نامه، در نظر است کشاورزی قراردادی و مزدمحور در راستای افزایش تولید اجرایی شود و ظرفیت روستاها در زمینه‌های تولیدی و تنوع محصولات، شناسایی و از طریق مراکز خدمات کشاورزی و همکاری دهیاران، روستاییان و ذینفعان، افزایش تولید، الگوی کشت مناسب و آموزش و توانمندسازی روستاییان صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: موسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی، نسبت به تأمین مالی، سرمایه‌‌گذاری و تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی برای کشاورزان و روستاییان برای اجرای طرح‌های مرتبط با کشاورزی اقدام می‌کند.

تفاهم‌نامه مذکور از سوی مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و عبدالودودحیدری مقدم مدیرعامل موسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا و نسخه‌های تقاهم‌نامه فی مابین طرفین مبادله شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.