کد خبر : 902
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 - 11:08

تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع !

دهقان نیوز / هیچ نهادی بدون مجوز از مراجع قانونی حق تغییر کاربری در باغات و زمین‌های کشاورزی ندارد. دهیاران باید در خصوص تغییر کاربری در روستاها دقت عمل داشته باشند.

دهقان نیوز / هیچ نهادی بدون مجوز از مراجع قانونی حق تغییر کاربری در باغات و زمین‌های کشاورزی ندارد. دهیاران باید در خصوص تغییر کاربری در روستاها دقت عمل داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با تاکید بر اینکه هیچ نهادی بدون مجوز از مراجع قانونی حق تغییر کاربری در باغات و زمین‌های کشاورزی ندارد، گفت: دهیاران باید در خصوص تغییر کاربری در روستاها دقت عمل داشته باشند.

سید فریدون عربی درنشست مشورتی با دهیاران منتخب استان همدان، با اشاره به اینکه در ثبت بودجه ۹۴ با اشکالاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر اعتبارات دهیاری‌های استان به علت ناقص بودن سامانه بودجه در سازمان دهیاری و شهرداری کشور مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه مسائل و ضوابط مالی باید توسط دهیاران مرتفع شود، تصریح کرد: در بحث بخش ‌نامه بودجه، هزینه ‌کرد اعتبارات باید در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد و درصورتی‌ که دهیاری‌هایی بودجه ‌های خود را هزینه نکنند، بازگردانده و در روستاهای محروم هزینه می‌ شود.

عربی با اشاره به اینکه تفریق بودجه ۱۱۱ روستا از ۷۴۱ روستای استان همدان در سامانه بودجه ثبت نشده است، یادآور شد: ایرادات را به فرمانداری ‌ها اعلام کردیم و فرمانداری ‌ها ادعا دارند که ثبت را انجام دادند، مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که توازن بین درآمد و هزینه وجود ندارد یعنی به ریال، تومان و یا هزار ریال ثبت صورت گرفته درحا لیکه باید به ریال ثبت شود.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای دهیاری‌ها در بحث تفریق بودجه ثبت نشده است، ادامه داد: دهیاران باید دقیقا براساس واریزی‌های دفتر امور روستایی و درآمدهای وصولی خود را به ریال ثبت کنند چرا که اعتبارات ۴ استان به واسطه این مشکل هنوز مانده است.

وی از درجه‌بندی دهیاری‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: درآمدهای دهیاری‌ها حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای وصولی از روستائیان و درآمدهایی که سازمان برای آنان واریز می‌کند، است و بر این اساس درجه‌ بندی دهیاری‌ ها براساس درآمدهای دهیاری ‌ها در سال ۹۳ انجام خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان اظهار کرد: دهیاران باید پیش‌بینی درآمدهای خود را نسبت به میانگین درآمدهای سال‌های گذشته انجام دهند تا پیش‌بینی درستی از درآمدهای خود داشته باشند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه اکیپ بازرسی سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور سفری به استان همدان خواهد داشت و از برخی دهیاری‌ها بازدید خواهند کرد، یادآور شد: برهمین اساس باید در مسائلی از جمله شکل ساختمان اسناد و مدارک، ماشین‌آلات، صدور پروانه ساختمانی و پسماند در روستا باید توجه شود.

عربی تاکید کرد: در کارگروه پسماند استان مقرر شده دهیاری‌ها با پرداخت وجه زباله‌ها را در جاهای متمرکز دفن کنند تا شاهد آلودگی‌های زیست‌محیطی و بیماری در روستاهای استان نباشیم.

وی با اشاره به طرح مشارکت روستائیان در طرح‌های تولیدی مستقر در روستاها، یادآور شد: در حال حاضر پیگیری طرح غیرمشارکتی کنسل شده و طرح مشارکتی نیز تغییراتی داشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز اطلاعات ماشین ‌آلات دهیاری‌ها به روز نشده و ماشین‌آلات دهیاری‌های استان مربوط به سال گذشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.