کد خبر : 22944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:37

تغییر الگوی کشت نیازمند عزم همگانی است

هم افزایی و همکاری با شرکت شهرک های صنعتی و افزایش اعتبارات در حوزه کشاورزی می تواند به تغییر الگوی کشت بینجامد.

هم افزایی و همکاری با شرکت شهرک های صنعتی و افزایش اعتبارات در حوزه کشاورزی می تواند به تغییر الگوی کشت بینجامد.

تغییر الگوی کشت در استان سمنان نیازمند عزم همگانی است.

 سیدحسن میرعماد در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: هم افزایی و همکاری با شرکت شهرک های صنعتی و افزایش اعتبارات در حوزه کشاورزی می تواند به تغییر الگوی کشت در استان بینجامد.
به گزارش دهقان نیوز از سمنان، اظهار داشت: همچنین با اجرای طرح ساماندهی سیستم های نوین آبیاری و گلخانه ای، می توان محصولات کشاورزی را در هفت هزار هکتار را در ۷۰۰ هکتار این استان کشت کرد.
وی با بیان این که تبخیر آب در این استان براساس تحقیقات سه برابر میانگین جهانی است، اظهار داشت : این امر زمینه خشکسالی زودرس در استان را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد : از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب موجود در استان سمنان، یک میلیارد مترمکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.
میرعماد میانگین بارش سالانه در استان سمنان را کمتر از ۱۲۰ میلی متر اعلام و اضافه کرد : این مقدار از نزولات آسمانی جوابگوی وسعت زیاد زمین های کشاورزی استان سمنان نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تاکید کرد : طرح های کارشناسی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود می تواند در افزایش بهره وری و رونق کشاورزی تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: اکنون ۱۳ آبخانه استان سمنان با کسری آب در مخازن مواجه هستند که برای جلوگیری از بحران آب ، مدیریت و ساماندهی لوله های انتقال باید در دستور کار قرار گیرد.
استان سمنان دارای ۱۹۸ هزار هکتار زمین های زراعی و کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.