کد خبر : 5778
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فروردین 1395 - 9:54

تغیر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع / سامانه ۱۳۱ ؛ آماده دریافت گزارش های مردمی

دهقان نیوز / برابر آمارهای رسمی فقط ۱۰ درصد اراضی کشور قابلیت کشت و زرع را دارند و تخریب هر هکتار از این اراضی امنیت غذایی ۲۰ نفر را به خطر می اندازد.

دهقان نیوز / برابر آمارهای رسمی فقط ۱۰ درصد اراضی کشور قابلیت کشت و زرع را دارند و تخریب هر هکتار از این اراضی امنیت غذایی ۲۰ نفر را به خطر می اندازد.

 

روح الله نوروز زاده مدیر امور اراضی این سازمان گفت: برابر آمارهای رسمی فقط ۱۰ درصد اراضی کشور قابلیت کشت و زرع را دارند و تخریب هر هکتار از این اراضی امنیت غذایی ۲۰ نفر را به خطر می اندازد.
وی افزود: با هدف جلوگیری از خرد کردن، تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افراد فرصت طلب در تعطیلات نوروزی با همکاری کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی استان گشت های نظارت و مراقبت فعال شده است.
وی اظهار کرد: قانون حفظ اراضی هرگونه تغییر کاربری یا قطعه کردن بدون مجوز اراضی کشاورزی را ممنوع اعلام کرده است و با موارد تخلف با صدور احکام قلع و قمع و جریمه های سنگین نقدی از سوی مراجع ذیصلاح برخورد می شود.
وی هوشیاری مردم را در خصوص حفاظت از اراضی کشاورزی، خودداری از خرید و فروش و احداث بنا در این قبیل اراضی در تعطیلات نوروزی خواستار شد.
نوروززاده بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۳۱ مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش های مردمی تفکیک، تخریب، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، معرفی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، زمین خواری و تصرفات غیرمجاز آماده است.
او ادامه داد: افزایش جمعیت، اهمیت اراضی مستعد به عنوان منبع مهم تولید غذا و محصولات کشاورزی و تلاش افراد سودجو برای بهره برداری غیراصولی و غیرمجاز از اراضی کشاورزی، ضرورت صیانت از این زمین ها را دوچندان کرده است.
استان اردبیل حدود ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۷۷۸ هزار هکتار یا ۴۳٫۶ درصد آن را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.