کد خبر : 36608
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 22:36

تشکیل ۵۷۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

هفت گام که برای رفع مشکلات بخش تحقیقات کشاورزی برداشته شد.

هفت گام که برای رفع مشکلات بخش تحقیقات کشاورزی برداشته شد

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، «اسکندر زند» معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی افزود: در این هفت گام اولویت‌ها، اهداف، توجه به انگیزه‌های پژوهش و تفکر اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
وی که رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) است، استفاده از توان دانشگاه‌ها، ظرفیت بخش خصوصی و فرصت های بین‌المللی از جهت‌گیری‌های سازمان تات در تحقیقات شاخه بیرونی است.
زند یادآوری کرد سازمان تات با سازمان‌های تحقیقاتی جهانی مثل «مرکز بین المللی تحقیقات اصلاح گندم و ذرت (سیمیت)» و «مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ایکاردا)» همکاری‌های مناسبی دارد.
وی از نوسازی، چابک‌سازی و افزایش اثربخشی به عنوان سه راهکار خروجی‌محور کردن تحقیقات و اثربخشی سازمان تات نام برد.

** تشکیل بیش از ۵۷۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از ۵۷۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی تشکیل شده است.
به گفته وی، ۲هزار نفر از اعضای هیات علمی در بخش کشاورزی و ۶‌هزار نفر اعضای هیات علمی خارج از مجموعه کشاورزی با سازمان تات همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتم آذرماه معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با رییس گروه و هیات همراه موسسه تحقیقات بین المللی گندم و ذرت (سیمیت) و رییس دفتر موسسه تحقیقات بین المللی مناطق دیم (ایکاردا) در ایران نشست مشترکی برگزار کردند.
این نشست به بررسی طرح مشترک ایران -سیمیت در زمینه های توسعه متوازن برنامه کشاورزی حفاظتی و ورود و معرفی فناوری های نوین و همچنین اجرای آزمایشی در مزارع استان های فارس،خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی و برنامه های آینده اختصاص داشت.
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی با حضور و سخنرانی برخی مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
در تقویم کشور یازدهم تا هفدهم آذرماه هر سال هفته پژوهش نامگذاری شده است.

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.