کد خبر : 17748
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395 - 22:21

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در روستاها

کارگروه اقتصاد مقاومتی در روستاهای استان کرمان تشکیل شد

کارگروه اقتصاد مقاومتی در روستاهای استان کرمان تشکیل شد

هادی شهسوار پور در نشست دهیاری های پایلوت اقتصاد مقاومتی در رفسنجان افزود: در مباحث اشتغالزایی در زمینه صدور مجوزها برای هر طرحی که از طرف مسئولان شهرستان مورد تایید باشد ۱۰ تا ۱۵ روز در کمیسیون مطرح و مجوز آن طرح صادر می شود.
وی گفت: رفسنجان یکی از شهرستان های با جمعیت روستایی بالا در استان کرمان است که ۱۴۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد و بیشترین تعداد روستاهای بالای یکهزار نفر در کل استان را داراست.
وی بیان کرد: حدود ۳۰ روستا در رفسنجان جمعیت بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر و این تعداد روستا به زیرساخت و برنامه ریزی برای اشتغال نیاز دارند که این کار در این شهرستان انجام شده است و باید دنبال کارهای دیگر باشیم.
فرماندار رفسنجان هم گفت: در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی روستایی، ۷۰ طرح را به دفتر امور روستایی معرفی و برای این تعداد طرح سرمایه گذار جذب کردیم که طرح های بسیار خوبی هستند.
حمید ملانوری عنوان کرد: به طور مثال اعتبار مورد نیاز یکی از طرح ها ۳۰ میلیارد ریال است که طرح تولید موتورسیکلت های برقی است و واحدهای دیگری در زمینه گردشگری، صنعتی و … معرفی شده است.
وی افزود: سالانه در رفسنجان پوست های تر پسته بیرون ریخته می شد اما کارگاهی ایجاد شده که پوست تر تبدیل به کمپوست می شود و این پروژه یک میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و کود تولیدی آزمایش شده که بهتر از کودهای دیگر عملکرد دارد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این طرح همان بازیافتی از ترمینال پسته است گفت: این طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی طرحی بسیار موفق بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.