کد خبر : 781
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آبان 1394 - 14:04

تسهیلات حمایتی دولت در خصوص خرید ماشین آلات کشاورزی ناچیز است

دهقان نیوز / در همه دنیا به دلیل اهمیت زیاد بخش کشاورزی حمایتهای ویژه ای از تولید کنندگان صورت می گیرد ولی گویا در کشور ما هر شغل و حرفه ای که قدرت بیشتری در زمینه اقتصادی و سیاسی داشته باشد بیشتر در دید مسولان قرار می گیرد.

دهقان نیوز / در همه دنیا به دلیل اهمیت زیاد بخش کشاورزی حمایتهای ویژه ای از تولید کنندگان صورت می گیرد ولی گویا در کشور ما هر شغل و حرفه ای که قدرت بیشتری در زمینه اقتصادی و سیاسی داشته باشد بیشتر در دید مسولان قرار می گیرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم یکی از فعالیت های مفید، ایجاد خط اعتباری مکانیزاسیون بود که این طرح از سال ۱۳۹۲ توسط وزیر محترم کشاورزی مورد پیگیری های جدی قرار گرفته و اجرائی شد اما با وجود این اقدامات مثبت مبلغ حمایتی که دولت به اعطاء وام خرید ماشین آلات کشاورزی اختصاص داده به نسبت قیمت این ماشین آلات بسیار ناچیز می باشد و به عبارتی وام خرید ماشین آلات کشاورزی تقریباً کمتر از یک دهم مبلغ مورد نیاز جهت خرید می باشد.

سید حسین موسوی نژاد در گفتگو با دهقان نیوز افزود: این در حالیست که این روزها شاهد حمایت قاطع دولت از خودرو سازان در قالب اعطاء وام به مبلغ هشتاد درصد قیمت کل خودرو، بدون ضامن و با نرخ سود بانکی پایین تر از نرخ سود بانکی مربوط به خرید ماشین آلات کشاورزی هستیم که این امر از چندین نظر نیاز به بازنگری های اساسی دارد که مهمترین آن این است که اینگونه حمایتها از خودرو سازان موجب بالا بردن فرهنگ مصرف گرائی در جامعه می شود و از طرفی به جهت اینکه زیر ساختهای لازم از جمله جاده های مناسب و… جهت تزریق این حجم از ماشین پیش بینی نشده در آینده نزدیک شاهد انفجار معضل ترافیک در شهرها خواهیم بود.

وی گفت: از سویی دیگر این تصمیم دولت موجب دلسرد شدن تولیدکنندگان عرصه های دیگر خواهد شد. عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به آماده بودن بستر های لازم سرمایه گذاری و زیر ساختهای فراوان در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه این پتانسیل ها که طی چند دهه گذشته با سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می باشد کمتر مورد توجه سیاست گذاران اقتصادی قرار گرفته است.

موسوی نژاد به معضل مهاجرت روستاییان و روند رو به کاهش تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: در همه کشورهای دنیا به دلیل اهمیت زیاد بخش کشاورزی حمایتهای ویژه ای از تولید کنندگان صورت می گیرد ولی گویا در کشور ما هر شغل و حرفه ای که قدرت بیشتری در زمینه اقتصادی و سیاسی داشته باشد بیشتر در دید مسولان قرار می گیرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد : بنا به گزارش همکاران ما از نظام های صنفی سطح کشور و مراجعات حضوری کشاورزان به نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استانها نارضایتی های کشاورزان روز به روز در حال تشدید شدن می باشد، لذا ما به عنوان نمایندگان کشاورزان از دولت و نمایندگان مردم که قاطبه آنان با رای همین روستاییان به مجلس راه پیدا کرده اند خواستار توجه بیشتر به روند اعطاء اینگونه وامها به کشاورزان می باشیم تا در آینده ای نزدیک شاهد شکوفائی هر چه بیشتر این صنعت و در نهایت رسیدن به خودکفائی در تمام زمینه های کشاورزی و دامپروری باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.