کد خبر : 57502
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 6:11

تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان پرداخت می شود / نرخ سود ۱۵ درصد + جزییات

تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان پرداخت می شود / نرخ سود ۱۵ درصد + جزییات

تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از اعطای تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی با نرخ سود ۱۵ درصد خبر داد.

کامبیز عباسی گفت: تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی با نرخ ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: با سرمایه گذاری های انجام شده مکانیزه شدن کشاورزی در کشور روند رو به رشدی دارد.

او ادامه داد: البته محدودیت هایی در این بخش هم داریم و مکانیزاسیون در باغات عقب ماندگی تاریخی دارند. بیشتر باغ های کشور سنتی بوده و ورود ماشین آلات جدید به این باغات سخت است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان این که مکانیزاسیون موجب افزایش کمی و کیفی تولید می شود گفت: در محصولات صنعتی مثل چغندر و کلزا عملیات کشاورزی ماشینی انجام می شود و در حوزه گندم و جو نزدیک به ۸۰ درصد عملیات کاشت این محصولات کاملا مکانیزه شده و در برداشت حدود ۹۵ درصد است.

عباسی بیان کرد: در حوزه سبزی جات و صیفی جات روند مکانیزاسیون کشت رشد بیشتری داشته است.

او ادامه داد: در کنار مکانیزاسیون کشت به استفاده از روش های نوین آبیاری هم توصیه شده است.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون بسیاری از عملیات انرژی بر همچون شخم زدن و سمپاشی مکانیزه شده اند که این امر می تواند کاهش نیروی کارگری در عملیات کشاورزی را به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد  تصریح کرد: مکانیزاسیون را هم می توان در عملیات مختلف کشاورزی بررسی کرد هم در محصولات. در مراحل کاشت، داشت، برداشت و همچنین مراحل صنایع تکمیلی باید یک فرآيند کاملی در  خصوص مکانیزاسیون در نظر گرفته شود.

او بیان کرد: امسال کشاورزان حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای نیازهای ماشینی، خرید و نوسازی تجهیزات کشاورزی، تسهیلات تکمیلی دریافت می کنند که این  میزان دو برابر سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته بوده است.

عباسی گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد و با آورده شخصی ۲۰ درصد برای خرید ماشین آلات به کشاورزان داده می شود که مدت بازپرداخت آن ۵ تا ۷ سال است. همچنین در بحث ضامن هم مقرر شده شرایط آسان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.