کد خبر : 4393
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 11:20

تجهیز مزرعه به آبیاری قطره ای با کمک ۵۰ درصدی دولت

دهقان نیوز / دولت ۵۰درصد آن را بصورت تسهیلات بانکی و ۵۰درصد آن را بصورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / دولت ۵۰درصد آن را بصورت تسهیلات بانکی و ۵۰درصد آن را بصورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.

 

مهدی غیب الهی  اظهارکرد: این طرح به وسعت ۲۶ هکتار توسط محمود مطلوبیه یکی از کشاورزان منطقه با هزینه ای بالغ برسه میلیارد ریال آغاز شده که از یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت بهره مند شده است.
وی افزود: برای اجرای آبیاری تحت فشاردر هرهکتار۱۳۰میلیون ریال هزینه می شود که دولت ۵۰درصد آن را بصورت تسهیلات بانکی و ۵۰درصد آن را بصورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.
این مسوول همچنین از تجهیز دو هزار و سیصد هکتار مزارع وباغات شهرستان ابرکوه تاکنون به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.
غیب الهی ادامه داد: با اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان ، علاوه بر افزایش راندمان آبیاری، در مصرف آب نیز صرفه جویی شده و میانگین تولید محصولات نیز افزایش چشمگیری داشته است.
مدیرجهادکشاوری ابرکوه اضافه کرد: افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب از اهداف توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار درمزارع وباغات این شهرستان است .
وی صرفه جویی ۶۰ تا۷۰ درصدی اب نسبت به آبیاری به روش سنتی و غرقابی ،جلوگیری از رویش علفهای هرز مزارع به ویژه باغات، کاهش چشمگیر هزینه های کارگری جهت آبیاری مزارع ،تغذیه بهتر و راحت تر مزرعه با کودهای شیمیایی قابل حل در آب با استفاده ار تانک کود ، مدیریت بهتر و آسانتر آبیاری مزرعه توسط کشاورز ، افزایش محصول و درآمد کشاورز به دلیل تامین نیاز واقعی آب و مواد معدنی و آلی گیاه را از مزیتهای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار بیان کرد.
شهرستان ابرکوه باوجود بحران آبی با داشتن ۱۷هزارسطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود و امرار معاش پنج هزار و ۷۰۰ خانوار کشاورزو روستایی ازطریق بخش کشاورزی تامین می شود.
ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهر یزد واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.