کد خبر : 13988
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1395 - 13:43

تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌ آبیاری تحت فشار

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سطح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در دو ماهه نخست امسال ۵ هزار و۱۰۴ هکتار اعلام کرد.

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سطح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در دو ماهه نخست امسال ۵ هزار و۱۰۴ هکتار اعلام کرد.

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سطح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در  فروردین و اردیبهشت امسال ۵ هزار و ۱۰۴ هکتار عنوان و اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۵۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور از آغاز طرح تا اردیبهشت ماه امسال به سیستم آبیاری تحت فشارمجهز شده‌اند.

طرح سیستم آبیاری تحت فشار در سال گذشته در ۹۱ هزار و ۸۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی به اجرا درآمد. شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی از ابتدای طرح تا اردیبهشت ماه امسال در ۸۲۶ هزار و ۴۳۲ هکتار، اراضی احداث شده ضمن اینکه  از این سطح ۱۱ هزار و ۵۲۴ هکتار مربوط به دوماهه نخست امسال است.

سطح عملیات تجهیز، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز از آغاز اجرای این طرح تا اردیبهشت ماه سال‌جاری به بیش از دو میلیون و ۶۲۳ هزار هکتار رسیده که از این سطح، بیش از ۵ هزار هکتار در دو ماهه نخست سال ۹۵ اجرا شده است.

کل عملیات زهکشی زیر زمینی نیز در سطح ۳۳۶ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی کشاورزی انجام شده که  ۲ هزار و ۸۸۰  هکتار آن به ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال مربوط می‌شود.

کل سطح عملیات تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و سنتی ۷۵۴ هزار و ۹۲۷ هکتار بوده که بیشترین سطح عملیات در اراضی سنتی به میزان ۳۳۶ هزار و ۵۶۵ هکتار اجرا شده است.

از دیگر اقدامات معاونت آب و خاک، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی در اراضی کشاورزی است و طبق گزارش‌ها از آغاز اجرای طرح تا اردیبهشت ماه سال جاری این کانال‌های آبیاری در ۱۰۳ هزار و ۸۸۴ هکتار اراضی، احداث و بهسازی شده‌اند که هزار و بیست  هکتار مربوط به دوماه نخست امسال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.