کد خبر : 51588
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 - 11:15

تجمع ناظرین کشاورزی مقابل وزارت جهاد / خواستار استخدام در جهاد کشاورزی هستیم

کسی نیست که به همت فارغ‌التحصیلان کشاورزی اهمیت قائل شود.

ناظران کشاورزی مقابل وزارت جهاد تجمع کردند.

حدود ۵۰ ناظر کشاورزی از سراسر کشور با حضور جلوی وزارت جهاد کشاورزی درخواست استخدام کردند.

به گزارش فارس، حدود ۵۰ نفر از ناظران گندم سراسر کشور در لابی ساختمان جدید ۱۶ طبقه وزارت جهاد کشاورزی حضور یافته و خواستار استخدام در وزارت جهاد کشاورزی هستند.

خبرنگار فارس در گفت‌وگو با تعدادی از آنها نظراتشان را جویا شد‌. آنها گفتند پس از ۱۲ سال همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به عنوان ناظر گندم درخواست می‌کنیم که در بدنه بخش کشاورزی مشغول به کار شویم.

یکی از این ناظران گندم که به همراه دختر سه ساله‌اش از منطقه شمال به اینجا آمده بود به خبرنگار فارس گفت: طی این مدت همه فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و اکنون چشم امید ما به استخدام از سوی وزارت جهاد کشاورزی است و آنها هم توجهی نمی‌کنند.

وی گفت: طی مدتی که به عنوان ناظر گندم با وزارت جهاد همکاری کردم قراردادهای کوتاه‌مدت می‌بستند و برای مدت ۶ ماه یک میلیون تومان پرداخت می‌کردند که البته کار ما از سه ماه پیش آغاز می‌شد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که چه دلیلی دارد در قبال دریافت یک میلیون تومان برای ۶ ماه به همکاری ادامه بدهید، گفت: اولاً که چاره‌ای نداریم و به امید استخدام سال‌ها تحمل کردیم تا شاید گشایشی حاصل شود ضمن اینکه ما همه به رشته خودمان علاقه داریم و اولویت اول را همکاری برای ارتقای بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور قرار دادیم اما ظاهراً کسی نیست که به این همت و تلاش فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی اهمیتی قائل شود.

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی از این است که حدود ۹۰ درصد از افراد حاضر خانم بودند شاید دلیلش این باشد که طی سال‌ها آقایان آرام‌آرام به کارهای دیگری رفته‌اند و فرصت برای خانم‌ها نبوده است.

وی گفت: همه ما از ساعت ۷:۳۰ در این ساختمان حاضر هستیم و درخواست داریم با مسؤولان  صحبت کنیم و نظر آنها را بشنویم اما الان که ساعت ۱۳ است کسی از مسؤولان رسمی پاسخی ارائه نمی‌دهند.

به گزارش فارس، قانون استخدام ناظرین کشاورزی در تاریخ ۱۲ بهمن ۸۹ در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و با یک سال تأخیر در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۰ ضمن ابلاغ رئیس جمهور در روزنامه رسمی کشور منتشر شد. بر اساس این قانون، دولت مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر از ناظران گندم را داد.

اخیراً اسد پاریاب معاون منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود که همه ۱۰ هزار نفر ناظران گندم استخدام شدند و مجوز جدیدی از سوی دولت به ما داده نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.