کد خبر : 29590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 10:10

تا ۸ سال آینده باید به سمت کشت نشائی برویم

با توجه به این موفقیت توسعه کشت نشائی را در برنامه داریم.

با توجه به این موفقیت توسعه کشت نشائی را در برنامه داریم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی از صرفه‌جویی ۴۰ درصدی منابع آبی بخش کشاورزی و همچنین افزایش ۳۰ درصدی عملکرد با ترویج کشت نشائی خبر داد.

عباس کشاورز در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی در استان کرمانشاه از سمت و سو دادن کشت محصولات کشاورزی به سمت کشت های نشائی خبر داد.

وی افزود: سعی داریم محصولاتی چون گندم، جو، سیب زمینی و …را  به سمت کشت‌های نشائی ببریم.

تا ۸ سال آینده باید به سمت کشت نشائی برویم

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید ظرف مدت زمانی ۵ تا ۸ سال آینده همه محصولات کشاورزی به سمت کشت نشائی سوق داده شوند.

وی از صرفه‌جویی حدود ۴۰ درصدی منابع آبی بخش کشاورزی در کشت نشائی خبر داد.

کشاورز اشاره ای نیز به دیگر مزیت های این طرح داشت و گفت: افزایش عملکرد از دیگر مزیت های کشت نشائی است و حدود ۳۰ درصد تولیدات زراعی افزایش می یابد.

مشکلاتی که در کشت زراعی وجود دارد در کشت نشائی نیست

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: مشکلاتی که در کشت زراعی وجود دارد در کشت نشائی به حداقل رسیده است و در کشت نشائی بذوری که رشد نمی کنند حذف می شود.

وی از موفقیت کشت نشائی در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: با توجه به این موفقیت توسعه کشت نشائی را در برنامه داریم.

کشاورز، بر وجود ماشین آلات مناسب و زمان مناسب برای کشت نشائی تاکید کرد و گفت: در خصوص زمان کشت، طی تحقیقات ۳ سال اخیر نتایج خوبی حاصل شده است.

وی افزود: در خصوص ماشسن آلات مورد نیاز این کشت نیز در حال رایزنی با برخی تولید کنندگان داخلی و خارجی در این زمینه هستیم.

توسعه گلخانه‌ای در راستای مدیریت منابع آبی در دستور است

معاون وزیر جهادکشاورزی، اشاره ای نیز به کشت گلخانه ای داشت و گفت: توسعه کشت گلخانه ای نیز در راستای مدیریت منابع آبی کشور در حال انجام است.

وی بر فرآوری محصولات کشاورزی در راستای رسیدن به ارزش افزوده بالاتر نیز تاکید کرد و گفت: این امر مستلزم صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

مشکلی در زمینه تامین میوه شب عید وجود ندارد

کشاورز با تاکید بر اینکه باید از خام فروشی فاصله بگیریم، گفت: عرضه فله ای محصولات کشاورزی به شدت باعث پایین آمدن سود و ارزش افزوده آن می شود.

وی در خصوص کشت تراریخته در کشور نیز گفت: هم اکنون هیچ بذر تجاری تراریخته ای در کشور وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تامین میوه شب عید مردم کشور خبر داد و تصریح کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تدارکات لازم به این منظور انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.