کد خبر : 39332
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1396 - 13:13

تالیف کتب جدید ویژه سوادآموزان کشاورز

این کتب در سال ۹۷ به صورت آزمایشی آموزش داده خواهد شد.

‌معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان از تالیف ۵ کتاب جدید ویژه سوادآموزان کشاورز خبر داد و گفت: این کتب در سال ۹۷ در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گلستان و گیلان برای ۱۰۰۰ سوادآموز کشاورز به صورت آزمایشی آموزش داده خواهد شد.

‌به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا مدبری فر از تالیف کتب جدید ویژه سوادآموزان کشاورز خبرداد و اظهار کرد: تالیف ۵ کتاب با موضوعات کشاورزی، طرح آموزش با تبلت و آموزش مقدماتی رایانه بخشی از فعالیت های سوادآموزی گیلان در تولید محتوا و آموزش به شیوه‌های نوین بوده است.

معاون سوادآموزی گیلان افزود: کتاب های درباره چای بیشتر بدانیم (با همکاری سازمان چای کشور)، یک روستا، یک سرزمین (با مشارکت شهرداری رشت) آشنایی با علف های هرز و راه های کنترل آن در زراعت برنج (با مشارکت جهاد کشاورزی استان)، آشنایی با کرم ساقه خوار نواری برنج و راه های مبارزه با آن(با مشارکت جهاد کشاورزی استان)، کتاب تولید در خانواده ویژه نوغانداران با مشارکت جهاد کشاورزی در سالجاری به چاپ رسیده است.

وی گفت: همچنین کتب ویژه کشاورزان شامل آموزش خواندن و نوشتن، آموزش حساب کردن و آموزش قرآن به همراه راهنمای تدریس آن در استان با همکاری جهاد کشاورزی تالیف شده است.

وی ادامه داد افزود: این کتب در سال ۹۷ در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گلستان و گیلان برای ۱۰۰۰ سوادآموز کشاورز به صورت آزمایشی آموزش داده خواهد شد.

مدبری فر گفت: علاوه بر آموزش مهارت های اولیه سواد، در حوزه های فن آوری نیز برنامه هایی در حال اجرا است که از آن دست می توان به آموزش مقدماتی رایانه ۱۰۰ سوادآموز در گیلان اشاره کرد، براساس سهمیه ابلاغ شده در ناحیه یک طی تفاهم‌نامه با بنیاد ICDL ایران اجرا و برای برگزیدگان در این آزمون مدرک بین المللی صادر و طی مراسمی اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال سوادآموزان در سالجاری حجم ابلاغی استان به ۲۰۰ نفر افزایش یافت که هم اکنون در نواحی یک و دو رشت، لاهیجان، فومن و لنگرود در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی با اشاره به اجرای طرح تبلت گفت: در این طرح که با همکاری دفتر منطقه ای یونسکو تألیف شده است، ۵۰ سوادآموز کشور زیر پوشش قرار می گیرند، هر سوادآموز در درس علوم تجربی، کتابچه الکترونیکی با عنوان خانواده سلامت را مشاهده می کند و سوالات را به صورت برخط (مجازی) پاسخ خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.