کد خبر : 43662
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 13:44

تازه ترین خبر از اجرای طرح کارورزی؟

اجرای طرح کاروزی که از سال گذشته آغاز شد، امسال هم تداوم خواهد یافت.

اجرای طرح کاروزی که از سال گذشته آغاز شد، امسال هم تداوم خواهد یافت.

مدیر کل دفترسیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون گفت: تعداد ۱۰۱ هزار طرح به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی مصوب شد که ۶۰ درصد این رقم به اشتغالزایی روستایی و عشایری اختصاص دارد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا،علاء الدین ازوجی اظهار داشت: اجرای طرح کاروزی که از سال گذشته آغاز شد، امسال هم تداوم خواهد یافت.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: تعداد ۳۶۷ هزار نفر در سامانه کاروزی ثبت نام کرده اند که براساس این اطلاعات ۲۶ هزار واحد نیز برای جذب کارورز اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: استان های ایلام، هرمزگان و کرمان بیشترین ثبت نام درسامانه کاروزی را داشته اند و ۶ طرح فعال بازار کار نیز همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم روندهای اجرای این طرح ها بهبود پیدا کند.

**شناسایی بنگاههای مشکل دار با فرم خوداظهاری
همچنین در ادامه این جلسه معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال ۹۲ شناسایی بنگاههای مشکل دار از ابعاد مختلف براساس فرم سه صفحه ای خود اظهاری آغاز شد.
احمد مشیریان نیز در مراسم افتتاح طرح های اشتغالزا و اقتصادی سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و پتروشیمی جم یادآور شد: آماری که وزارت تعاون از بنگاههای مشکل دار ارایه می کند، نسبت به سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت صحیح تر است، زیرا این آمارها براساس خوداظهاری صاحبان بنگاههاست.
وی افزود: عوامل خارج از بنگاهها از جمله نرخ ارز و تحریم و عوامل داخل بنگاهها مانند معضل فروش، کمبود نقدینگی منجر به ورشکستگی بنگاههای تولیدی و صنعتی می شود و این معضلات در کارگروههای استانی مطرح شده و چنانچه در کارگروه برطرف نشود در کارگروه ملی بررسی می شود.
مشیریان خاطرنشان ساخت: سال گذشته با حمایت از بنگاههای شغلی مشکل دار از ۴۲۰ شغل صیانت به عمل آمد.

**راهکارهای مقابله با خط فقر شدید
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز دیگر سخنران این نشست، گفت: براساس برنامه چهارم توسعه ( ۸۸- ۱۳۸۴ و الحاق سال ۸۹ ) برای مقابله با خط فقر سیاستهایی تدوین شد و عمده حمایت ها برای مقابله با خط فقر شدید تعریف شد.
محمد رضا واعظ مهدوی اظهار داشت: خط فقر شامل خط فقر مطلق و نسبی می شود و تعاریف آن برای ساکنان شهری و روستایی متفاوت است،تعریف خط فقر باتوجه به میزان دارایی افراد نیز تغییر می کند.
وی افزود: سیاست های پایه ای بیمه و سیاست های مالیاتی نیز برای مقابله با خط فقر و بازتوزیع عادلانه درآمدها تدوین شده است و همچنین افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با خط فقر شدید انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.